Publicerat Maj 27, 201015 yr Sitter och kollar på Rugers hemsida, och lite närmare bestämt på M77 Hawkeye Standard modellerna. De har ju ett ganska stort kaliberutbud, men är det samma längd på lådan på alla ? Hittar ingen text på sidan som säger något om det.. Nån som vet ?
Publicerat Maj 27, 201015 yr Den har åtmistone funnits i 2 längder, en kort upp till 308. Mycket smidiga saker.
Publicerat Maj 28, 201015 yr Författare Den har åtmistone funnits i 2 längder, en kort upp till 308. Mycket smidiga saker. Det var precis det jag hade hoppats på.
Publicerat Maj 28, 201015 yr Jag har haft lite svårt för amerikanska bössor men har jagat några dagar med en Ruger 77 helstock och blev faktiskt positivt överaskad. Smidig och lätt bössa som sköt bra och hade ok tryck. Rekylen från 30-06 var inte farlig p g a den raka stocken fast bössan bara vägde 2,9kg.
Publicerat Maj 28, 201015 yr Författare Jag har haft lite svårt för amerikanska bössor men har jagat några dagar med en Ruger 77 helstock och blev faktiskt positivt överaskad. Smidig och lätt bössa som sköt bra och hade ok tryck. Rekylen från 30-06 var inte farlig p g a den raka stocken fast bössan bara vägde 2,9kg. En av hundförarna i laget har en sådan helstockad fast i 308W. Trevlig bössa med riktigt bra slutstycksgång, och jag tyckte att trycket var helt ok på den, och det var original också. Dock kommer jag ju inte ihåg hur det var med lådlängden på den..därav min fråga. Men det verkar som sagt vara så, att det är lång och kort låda på dem.
Publicerat Maj 28, 201015 yr Har kollat ett par gånger på deras rostfria med laminat, skulle vilja ha den med en 358.win pipa, men det finns ju inte org. Däremot gör dom ju bössor med 338. fed. Båda är ju gjorda på 308. hylsor, korta fina kalas kalibrar verkar d vara.
Publicerat Maj 28, 201015 yr Författare Har kollat ett par gånger på deras rostfria med laminat, skulle vilja ha den med en 358.win pipa, men det finns ju inte org.Däremot gör dom ju bössor med 338. fed. Båda är ju gjorda på 308. hylsor, korta fina kalas kalibrar verkar d vara. Jepp, mycket spännande i kaliberväg bland Rugers bössor. Själv funderar jag på en M77 i 6,5 Creedmoor. Jag har ju tidigare varit inne på en No1 i samma kaliber, men M77 är lättare, viktigt för mig, och dessutom billigare, inte helt oviktigt.. 6,5 C var den enda av Hawkeyemodellerna som hade 26" pipa såg jag, behövs kanske för att ge patronen det den behöver i fart ?
Publicerat Juni 1, 201015 yr Hej,, Jag köpte mig en Ruger M77 Howkeye rostfri syntet, 338fed, och jag är hit tills mycket nöjd med min, Så om du köper en så hoppas jag du blir nöjd med din Ruger,, MVH JmK,,
Publicerat Juni 4, 201015 yr Jag är också intresserad av en 308:a Hawkeye i valnöt. Är det någon som vet ifall den finns att beskåda hos någon handlare runt Stockholm? Vilken handlare har bästa priset för en sådan i landet?
Publicerat Juni 4, 201015 yr Författare Jag tänkte köpa min från Delsbo Vapen, som jag köpt de flesta av mina vapen ifrån. Inte för att de på något sätt är billigast, men de ligger närmast...
Publicerat Juni 4, 201015 yr Författare Hej,,Jag köpte mig en Ruger M77 Howkeye rostfri syntet, 338fed, och jag är hit tills mycket nöjd med min, Så om du köper en så hoppas jag du blir nöjd med din Ruger,, MVH JmK,, Jag har läst på om modellen nu, och jag tror att den kommer att bli bra. Sen får man ju se om det tarvas bäddning och dyligt i efterhand, men det är ju inget ovanligt oavsett märke.
Publicerat Juni 4, 201015 yr Jag tänkte köpa min från Delsbo Vapen, som jag köpt de flesta av mina vapen ifrån.Inte för att de på något sätt är billigast, men de ligger närmast... Hur mycket tar Delsbo? Hittade inga Ruger på deras hemsida.
Publicerat Juni 4, 201015 yr Författare Hur mycket tar Delsbo? Hittade inga Ruger på deras hemsida. Vet inte, för jag har inte haft tid att åka dit eller ringa än. Men för Ruger 1:an i samma kaliber som jag frågade på för nån månad sedan, så var priset 14000:- har jag för mig, så billgare än det är M77:an i alla fall.. Nä, dom har inte dessa pangar med på sidan, men de tar hem dem i vilket fall, då de ingår i Jaktiagruppen. Problemet med 1:an var att det var upp till ett års väntetid på den..