Publicerat Maj 27, 201015 yr har kikat på en mossberg 500 med cuts kompensator och 1/2 och öppenborrning till. eller en winchester 1200 med choker 3/4 och 1/2 till. vilken av dessa skulle ni välja? tanken var väl främst kråkjakt...
Publicerat Maj 27, 201015 yr har kikat på en mossberg 500 med cuts kompensator och 1/2 och öppenborrning till.eller en winchester 1200 med choker 3/4 och 1/2 till. vilken av dessa skulle ni välja? tanken var väl främst kråkjakt... skulle välja winchestern. 1200 görs väl inte mera? har själv en 1300 och är gått nöjd med den
Publicerat Maj 28, 201015 yr Jag hade en 1200, problem att få fram reservdelar om det skulle behövas någon gång, men annars en finfin bössa. Jag upplevde den som lättare och "snabbare" än 1300an, men jag vet inte hur det igentligen är med det.
Publicerat Maj 28, 201015 yr Författare ja reservdelar till mossberg är väl enklare, finns ju en uppsjö av tillbehör till den att köpa om man vill. Som den ser ut nu är den helsvart vilket inte tilltalar mig direkt, det skulle vara om man bytte ut syntet kolven och handtaget mot trä, men det verkar fasiken inte finnas... hmm...
Publicerat Maj 28, 201015 yr ja reservdelar till mossberg är väl enklare, finns ju en uppsjö av tillbehör till den attköpa om man vill. Som den ser ut nu är den helsvart vilket inte tilltalar mig direkt, det skulle vara om man bytte ut syntet kolven och handtaget mot trä, men det verkar fasiken inte finnas... hmm... senast jag var in på jakt.se (fysiska butiken) tror jag det stod en där. Ring och kolla, den kanske finns kvar utan att vara på sidan.
Publicerat Maj 28, 201015 yr jag skule välja Remington i första hand (Police eller wingmastermodellen) Då det gäller de du räknar upp så är det hugget som stucket. Winchester 12/1300 har roterande låsning ala ak5/benelli nova. Bra eller dåligt? Tja jag har haft en 1300 å den fungerade ypperligt. Mossberg har en tendens att ha sladdriga förstockar men det kanske ska vara så. Winchester gjorde fina pumpar förr, hittar du en modell 12 så slå till.
Publicerat Maj 31, 201015 yr Författare Världens mest ambivalenta man. Och så blev det ingen av dom. ha ha näe inte just nu nej, men förr eller senare ska jag ha en! Å då vet jag ju lite mer till dess! =)