Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Första kniven

Featured Replies

Publicerat

Då var första kniven gjord. Mässing, renhorn, tunn mässing och björk. Tacksam för tips och komentarer inför kommande knivar.

post-5416-1275134652_thumb.jpg

Publicerat

Jag tillhör ju inte de med expertkunskap på detta med knivar här på forat men jag gillar den. Skaftet är "mysigt och mjukt" på något sätt. Endel kanske gillar lite skarpar gräns så att man inte slinter så lätt åt ena eller andra hållet men den ser ut att vara skön att hålla i. Bra passning och fint trä. Gäller att få till en knivslida som passar också.

Ja, just ja, välkommen till forumet! :)

Publicerat
  • Författare

Tack för välkomnandet Crille.

Kniven känns väldigt bra i formen och är skön att hålla i. Tänkte börja på knivslidan nu i helgen men kunnde inte låta bli att göra en kniv till istället (bilder kommer snart).

Publicerat

Trevlig kniv, fina material och enkel elegans. :D

Men jag är ju en av dem som är lite nojig när det gäller någon form av skydd mot bladet :D

Lycka till med slidan :D

Publicerat
  • Författare

Tack Markus

Jag håller med om att det känns lite obehagligt att inte ha något som stoppar handen från att slinta fram på bladet. Det är något jag ska tänka på till kommande knivar.

Publicerat
Tack Markus

Jag håller med om att det känns lite obehagligt att inte ha något som stoppar handen från att slinta fram på bladet. Det är något jag ska tänka på till kommande knivar.

Hej Jesper.

Om du vill ha kritik ska du få det :lol: Det här är bara vad jag tycker o inget vedertaget. Vi börjar med det positiva: Mycket fin kniv, bra kombinationer som har en harmoni med varandra, gillar enkelheten.

Nu till det vad jag tycket är kritik: Varför har du gjort linjrna på skaftet så att händerna halka fram på bladet? Du kan enkelt nu i efterhand göra ingröpningar om du vill. Eller så kan du innan huvudet göra insvängningar så att lill fingret får ordentligt grepp-.

Annars vad jag tycker häftig kniv, men har du kommit så här långt så kan du göra ännu bättre .