Publicerat Januari 9, 200620 yr ok här kommer resan om någon är intresserad. Första dagen regnade det någon kopiöst och efter diverse missöden åkte vi tillbaka och sov istället. Dag 3 och 4 hade kameran fått för sig att ladda ur batteriet direkt men dag 2 fungerade allt bättre ;D. Får ett litet reportage därifrån Ute på favvomyren och spanar
Publicerat Januari 9, 200620 yr Författare Ingen tjäder i sikte ännu. Åker vidare till nästa spaningsplats
Publicerat Januari 9, 200620 yr Författare Äntligen tjäder i sikte. Tyvärr kom jag inte nog nära för att skjuta med horneten
Publicerat Januari 9, 200620 yr Författare Tjädern flög sin kos och det gjorde även nästa tupp jag smög på (måste köpa ny bössa). Solen går ner och det är dags att åka hem för den här dagen
Publicerat Januari 9, 200620 yr Kanonbilder! Såna gillar vi! Ny bössa ja...Hornet är suverän men kanske lite kort till toppjakt på stora öppna marker är min erfarenhet oxå. Köp nytt! 8)
Publicerat Januari 9, 200620 yr Jäkligt fina bilder, nu blev jag sugen på att skidra iväg till skogs igen
Publicerat Januari 9, 200620 yr Författare Japp ny bössa ska införskaffas. Är grymt sugen på en ruger #1 i 243win... Dock skulle en 6mm norma br sitta fint men någon #1 lär jag inte hitta i den kalibern
Publicerat Januari 9, 200620 yr Tjädern flög sin kos och det gjorde även nästa tupp jag smög på (måste köpa ny bössa).Solen går ner och det är dags att åka hem för den här dagen Mycket vacker bild, har tyvärr aldrig jagat i dom landskapen.... :- bor i småland, bara skog... men det har sin tjusning det också
Publicerat Januari 9, 200620 yr Mycket vacker bild, har tyvärr aldrig jagat i dom landskapen.... :- bor i småland, bara skog... men det har sin tjusning det också Tror Du inte att Vi har skog i den här landsändan. Fjäll blir det borta Arjeplog och uppåt genom Jokkmokk, Gällivare och Kiruna.
Publicerat Januari 10, 200620 yr Japp ny bössa ska införskaffas. Är grymt sugen på en ruger #1 i 243win... Dock skulle en 6mm norma br sitta fint men någon #1 lär jag inte hitta i den kalibern Fint vapen och skön kaliber. Fina bilder.
Publicerat Januari 10, 200620 yr Härliga bilder, jag tror att jag känner igen din favvomyr. Det är den som vi kallar för slaktplatsen tror jag. Åker du in efter en väg intill en kraftledning och vägen går uppför hela tiden och fortsätter en bit till efter myren du jagar vid?
Publicerat Januari 10, 200620 yr Författare Mmm hallen det är den myren. Inte mindre än 11 tjädertuppar sågs där under 3 dagar.. kanske är ovanligt men tills vidare min favvomyr . Antar att din myr ligger på området mellan älvarna men det är ju ganska stort så det är svårt att lista ut precis var ;D
Publicerat Januari 10, 200620 yr Det finns en myr till aldelens i närheten som bara MÅSTE innehålla både tjäder och orre. Jag ska skicka ett mail senare om vart den ligger.