Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Toppjakt 5/1-8/1

Featured Replies

Publicerat

ok här kommer resan om någon är intresserad.

Första dagen regnade det någon kopiöst och efter diverse missöden åkte vi tillbaka och sov istället. Dag 3 och 4 hade kameran fått för sig att ladda ur batteriet direkt men dag 2 fungerade allt bättre  ;D. Får ett litet reportage därifrån

Ute på favvomyren och spanar

post-76-1136830384_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Ingen tjäder i sikte ännu. Åker vidare till nästa spaningsplats

post-76-1136830689_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Åker förbi spår efter något som kanske är ripa  ;D

post-76-1136830758_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Äntligen tjäder i sikte. Tyvärr kom jag inte nog nära för att skjuta med horneten

post-76-1136830861_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Tjädern flög sin kos och det gjorde även nästa tupp jag smög på (måste köpa ny bössa).

Solen går ner och det är dags att åka hem för den här dagen

post-76-1136830976_thumb.jpg

Publicerat

Kanonbilder!  :D Såna gillar vi! Ny bössa ja...Hornet är suverän men kanske lite kort till toppjakt på stora öppna marker är min erfarenhet oxå. Köp nytt!  8)

Publicerat

Jäkligt fina bilder, nu blev jag sugen på att skidra iväg till skogs igen :)

Publicerat
  • Författare

Japp ny bössa ska införskaffas. Är grymt sugen på en ruger #1 i 243win... Dock skulle en 6mm norma br sitta fint men någon #1 lär jag inte hitta i den kalibern  ;)

Publicerat

Toppenbilder!  :D

Publicerat
Tjädern flög sin kos och det gjorde även nästa tupp jag smög på (måste köpa ny bössa).

Solen går ner och det är dags att åka hem för den här dagen

Mycket vacker bild, har tyvärr aldrig jagat i dom landskapen.... :- bor i småland, bara skog... men det har sin tjusning det också

Publicerat
Mycket vacker bild, har tyvärr aldrig jagat i dom landskapen.... :- bor i småland, bara skog... men det har sin tjusning det också

Tror Du inte att Vi har skog i den här landsändan. :D Fjäll blir det borta Arjeplog och uppåt genom Jokkmokk, Gällivare och Kiruna. ;)

Publicerat
Japp ny bössa ska införskaffas. Är grymt sugen på en ruger #1 i 243win... Dock skulle en 6mm norma br sitta fint men någon #1 lär jag inte hitta i den kalibern  ;)

Fint vapen och skön kaliber.  ;)

Fina bilder.

Publicerat

Hejja, jäklars vad fint.

Publicerat

Härliga bilder, jag tror att jag känner igen din favvomyr. Det är den som vi kallar för slaktplatsen tror jag. Åker du in efter en väg intill en kraftledning och vägen går uppför hela tiden och fortsätter en bit till efter myren du jagar vid?

Publicerat

Snygga bilder :o

Publicerat
  • Författare

Mmm hallen det är den myren. Inte mindre än 11 tjädertuppar sågs där under 3 dagar.. kanske är ovanligt men tills vidare min favvomyr :). Antar att din myr ligger på området mellan älvarna men det är ju ganska stort så det är svårt att lista ut precis var  ;D

Publicerat

Det finns en myr till aldelens i närheten som bara MÅSTE innehålla både tjäder och orre. Jag ska skicka ett mail senare om vart den ligger.