Publicerat Maj 30, 201016 yr Då var andra kniven också gjord. Mässing och valnöt. Tog en bild på den ihop med min första kniv. Ingan av dem är polerade ännu så ytan ska bli lite blankare. Tyvärr så syns inte mönstringen i valnöten så bra på bilden (kräver lite bättre ljussättning).
Publicerat Maj 31, 201016 yr Mycket fina förstaknivar. Jag däremot har inget imot att du inte har parerskydd på dom. Jag tycker mest dom är i vägen. Men det är som sagt olika hur man tycker. Seved
Publicerat Juni 1, 201016 yr Hej Jesper. Två riktigt trevliga knivar du har fått till det. Från mig får du bara beröm mvh Kimmo Lilja
Publicerat Juni 1, 201016 yr Ja, den var riktigt fin den också, faktiskt ännu snyggare tror jag om jag ska vara ärlig! Fint mörkt skaft, snygg form på skaft och blad - en nätt och fin liten kniv.
Publicerat Juni 2, 201016 yr Författare Tack för alla svar och all beröm. Jag funderar på materialval till nästa kniv. Formen blir nog samma som den andra kniven för jag har ett likadant blad till. Funderar lite på att använda 2-3mm rostfri blankpolerad plåt längst fram mot bladet istället för mässing.
Publicerat Juni 3, 201016 yr Nice! Riktigt fina. =) Inget för mig då jag snart skulle blöda som en gris.... Klant är mitt mellannamn...