Publicerat Januari 9, 200620 yr :o http://www.blocket.se/vi/7027582.htm?ca=15_s Någon måste förbarma sig över den här bössan... Jag är så jäkla frestad att ringa och köpa den så ju förr någon annan gör det, desto mindre slipper jag lida! :'( Hälsningar, Martin 8)
Publicerat Januari 9, 200620 yr Följ din inre röst Martin...KÖP DEN... se på saken så här: du kan ju alltid sälja den om du ändrar dig :- Mvh Fredde
Publicerat Januari 10, 200620 yr Fint med flaggsäkring : Du ska ha svanhals om du ska nå upp till kikaren Men fin var den..
Publicerat Januari 10, 200620 yr Jo, man skulle behöva låta göra nya ringar till hakmontaget och så skulle man hitta en flamhärdad kvartssäkring för att inte tala om vad en flamhärdad dakota-säkring skulle kosta (allt givetvis gjort på en ny slutstycksmutter eftersom den gamla måste lämnas intakt)... Dessutom är kalibern ett elände. Tror ni inte jag hade köpt den annars? : Hälsningar, Martin
Publicerat Januari 10, 200620 yr Hej Marterius, i mina ögon är den intressanta kalibern snarare ett plus än ett minus. Vi håller ju på med jakt och skytte för att det är en hobby och då skall man väl inte väja för intressanta projekt... 8) 8) En av de stora behållningarna med sådana här lite udda projekt är att det finns en hel massa intressanta erfarenheter att göra. När jag skaffade mig en 8x57 IRS fick jag bland annat erfara att RCBS och jag har helt olika uppfattning om hur stor diameter en färdigladdad 8x57 hylsa skall ha över hylshalsen...hmmmmm Du som är en allmänbildad människa vet ju vad Oscar wilde sa om frestelser, det enda sättet att bli av med dem är att ge efter för dem. ;D Henrik
Publicerat Januari 10, 200620 yr Ojdå - det var billigt! Åttakantig pipa, snälltryck, hakmontage, fin kikare... Brukar kosta en bit över 10 i vart fall. För en samlare spelar kalibern ingen roll, snarare ett plus! Marterius - jag har ju ingen impulskontroll heller som bekant, så jag har numera samlarlicens (sako naturligtvis). Varför inte börja samla på "original mausergevär" eller liknande?
Publicerat Januari 10, 200620 yr Marterius - jag har ju ingen impulskontroll heller som bekant, så jag har numera samlarlicens (sako naturligtvis). Varför inte börja samla på "original mausergevär" eller liknande? Den tanken tänkte jag senast så sent som till frukosten idag! Det är lite fel tillfälle just nu, men det kommer nog så småningom. /Martin
Publicerat Januari 10, 200620 yr Vill man samla bör man göra det NU och inte vänta. Det blir svårare och svårare och väntar du i fem år till så är det kanske kört. Tycker själv bössan är otroligt trevlig. HAde jag köpt den hade den aldrig fått se en hemsk dakotasäkring (har föresten en sån liggandes om du vill köpa elendet) MVH Håkan
Publicerat Januari 10, 200620 yr Stön! Man blir alldeles febrig när man ser den. Habegäret rullar över en. Vapengarderoben är redan full. Tusan också! Det är vid sådana här tillfällen man blir riktigt trött på den klåfingriga lagstiftaren. Jag anser att förvärv av sådana här skönheter istället för att förhindras borde premieras av staten. Christian