Publicerat Maj 30, 201015 yr Hej hopp! är det någon här som har laddat med Rhinos kulor och utrustning? Dela gärna med er era erfarenheter mm. enligt "mässpromotorn" så håller kulorna bättre än tex Normas Swift A- frame Jag såg produkterna på SGF i Tullgarn och blev lite intresserad! Vill börja ladda till min 458 WM nu när man börjar få lite tid över
Publicerat Juni 7, 201015 yr ingen som kan eller vet!!?? Jag var också intresserad ända tills dansken nämnde priset..
Publicerat Juni 8, 201015 yr Eftersom jag milt sagt är lite skeptisk till att köra molybehandlade kulor genom mina bössor har jag inte provat Rhinokulorna. Att det är en rätt skaplig kula är det väl ingen tvekan om, däremot är jag väldigt tveksam till att de skulle "hålla bättre än A frame" eftersom A frame i mina ögon är såpass hård att jag faktiskt betraktar den som för hård. Normal restvikt på aframe kulan är väl +95% och rätt ofta 100%. Rhinon expanderar mer än A frame vilket åtminstone i mina ögon gör den till ett bättre val, i vissa kalibrar som t ex .224 så finns det förhållandevis få andra vettiga alternativ och då kan jag gott tänka mig att köra med Rhino. I kaliber 458 ser jag däremot rätt liten anledning till att använda Rhinokulan. Henrik
Publicerat Juni 8, 201015 yr Rhino är mer eller mindre en kopia på Trophy Bonded Bear Claw fast med lite mer markerade flikar, och brukar uppföra sig likartat enligt de tester jag sett. Med andra ord pålitligt och bra.