Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dyr Beretta på Tullgarn

Featured Replies

Publicerat

Hej.

Jag skrev i "mässtråden" om en svindyr Beretta som jag såg i en monter på Tullgarn när jag var där i lördags. Bössan hade en prislapp på 1020000:- (enmiljontjugotusen). Är den nån mer än jag som såg bössan och kanske kan förklara vad det är för nått som har en dylig prislapp?

Mvh//Matte. :D

Publicerat

Jo då jag tittade på bössan, det är ingen massproduserad bössa precis, så att prislappen var det den var är ganska naturligt. det är inte ovanligt med bössor som koster 500 000 och uppåt men sedan om det är värt att sälja huset för att ha råd med en sådan är väldigt tveksamt.

Publicerat

Handbyggda custom-bössor med turbo-luxus träbitar med den bästa gravyr som går att få blir ofta dyra...

Jag har också en drömbössa... En B25 som jag har tittat på med egen gravyr, men den skulle landa på runda slängar 600k+ pengar och det är jag inte beredd att betala! (troligen inte ens om jag hade pengarna över...)

Sedan kan det nog vara lite prestige i att kunna visa upp snordyra bössor också eftersom det alltid finns köpare i de segmenten!

Publicerat
  • Författare

Ja de lär väll inte vara nån massproducerad turk det där inte. :D Men över en mille!! Kan man hitta så dyra träbitar och få sån gravyr så att det ändå går att motivera priset kan man ju undra trots allt. Såg andra bössor som jag tyckte hade snyggare gravyr än "dyr bössan" och där låg ju priset på "bara" runt en 300 000:- :( Har frågat släkt/polare vad dom trodde var priset på den dyraste bössan på mässan och har fått svar, typ: "25-75 000:- Sen när man berättade priset så blev dom nästan upprörda. :D

Mvh//Matte.

Publicerat

Well, huvudmarknaden är naturligtvis inte Sverige utan Ryssland, Mellanöstern o i viss mån USA.

Räkna Range Rovers i Moskva.... :D

Alla vapen säljs heller inte för att användas.

Publicerat

Ursäkta en enkelspårig person. :)

Men varför i hela glödheta underjorden köper man en bössa om man inte tänker använda den? Och dessutom betala en förmögenhet för den?? :)

Visst jag kan förstå samlare av exempelvis antika vapen, men en modern jaktbössa??

Jag såg själv några av dom där bössorna som tydligen var värda sin vikt i guld, men jag ifrågasatte deras existens. En sån bössa skulle man ju inte våga ha med ut i skogen, än mindre skjuta med!'

Lasse.N mannen som vill använda det han har i vapenskåpet!

Publicerat
Ursäkta en enkelspårig person. :D

Men varför i hela glödheta underjorden köper man en bössa om man inte tänker använda den? Och dessutom betala en förmögenhet för den?? :)

Visst jag kan förstå samlare av exempelvis antika vapen, men en modern jaktbössa??

Jag såg själv några av dom där bössorna som tydligen var värda sin vikt i guld, men jag ifrågasatte deras existens. En sån bössa skulle man ju inte våga ha med ut i skogen, än mindre skjuta med!'

Lasse.N mannen som vill använda det han har i vapenskåpet!

Alla använder inte bilen som penisförlängare. :)

Publicerat

En Fabbri startar på ca 100 000.............euro...... :lol:B)B)

Inget billigt Beretta skit där inte!!!

Publicerat

Fick själv aldrig möjlighet att besöka Tullgarn, men den nämnda bössan kan mycket väl vara en Beretta SO, med extra lyx.

Deras SO10 startar på 6-700.000 kr, eller möjligen ännu mer. Uppåt finns det knappast någon gräns för priset, bara beställarens fantasi.

Dom hagelbockarna är gjorda för att användas - hårt. I princip outslitliga om de får lite omtanke.

Tyvärr köps de oftast som skådebröd, av nyrika som knappt vet hur bössan laddas...

//mvh Danne