Publicerat Maj 31, 201016 yr Hejsan. Ja jag har funderat på att köpa ett 22.lr gevär av märket Brno, men vilken typ ska man välja? Jag ska ha det till träning och till att knäppa en kråka eller två. Här finns en kandidat: Kulgevär Brno 452 Lux .22LR (5,6X15R) Mvh//Matte.
Publicerat Maj 31, 201016 yr http://www.fritidvildmarksliv.se/begagnade...mint_11142.html är fruktansvärt fina 22or.. iaf i mitt tycke !, brno gör bra 22or så: )
Publicerat Maj 31, 201016 yr Författare http://www.fritidvildmarksliv.se/begagnade...mint_11142.html är fruktansvärt fina 22or.. iaf i mitt tycke !, brno gör bra 22or så: ) I din länk står det nått om begagnad, men när man klickar på länken så kommer man till en ny Brno.. Är det rätt?
Publicerat Maj 31, 201016 yr Jo det stämmer, en varmint är fina grejor vet 3-4 st kompisar som har dem.. och är nöjda:)
Publicerat Maj 31, 201016 yr Författare OK. Ja jag har en polare som har en gammal Brno som varit hans farfars och den är riktigt skön att skjuta med. Gillar trycket på den. Ha begär!
Publicerat Maj 31, 201016 yr Jo dem blir det, helst då dom skjuter så tätt ! Fast farsgubben har en krico och den är riktigt skön!
Publicerat Maj 31, 201016 yr Lägg till en tusing å köp 453 med varmint pipa ist, har ett fint trycke med snälltryck.
Publicerat Maj 31, 201016 yr Har en jag med, kanon! //JP Jo det stämmer, en varmint är fina grejor vet 3-4 st kompisar som har dem.. och är nöjda:)
Publicerat Juni 1, 201016 yr Författare Hej. Handlarn sa att han kunde montera ett Rempoint 3-9X40 med fäste för 1000:-. Är det nått att satsa på eller ska jag ta och montera mitt Olivon Tracker Pro 2,5-10x50IR istället? Jag har Weawers 30mm ringar till Olivonsiktet, kan jag hitta klackar som passar på 22an som även passar med ringarna? Mvh//Matte.
Publicerat Juni 1, 201016 yr Jag har haft ett par olika CZ 452. Nackdelen med 452 är väl trycket men det ordnade jag genom att byta en fjäder samt en distanshylsa i trycket från en kille som heter Eric Brooks... vet inte om han fortfarande säljer sina kit. För att slippa möget med trycket så är min senaste 22:a från CZ en 453 Varmint vilket har ett ställtbart trycke... det kommer med någon form av snelltrycke men det justerade jag bort så nu är trycket alltid lätt och utan släp och man behöver inte vara raketforskare för att lyckas med den justeringen. Anledningen till att det blev just "varmint" är för den raka kolven som passar mig bäst samt att den saknar öppna riktmedel som jag ändå aldrig skulle få för mig att vilja använda på en 22:a. Dom flesta skjuter in sina 22:or på 50 meter och då behöver man knappas någon högförstorande kikare med herrejösseslins på... vad som däremot är att föredra är en kikare med ställbar parallaxjustering som kan justeras från tiotalet meter ut till det oändliga... eller i alla fall 80 meter. Leupolds 3-9X33EFR räcker gott och väl på en bössa i 22LR.
Publicerat Juni 1, 201016 yr Författare Tackar för alla svar man fått. Då har man lite kött på benen. Tror nog att det lutar åt en vanlig 425a då jag testat polarns och den gillade jag trycket på.
Publicerat Juni 1, 201016 yr Författare Hej igen. Det är här som jag tänkt att köpa bössan:Fritid och Vildmarksliv Har ni här på forumet några erfarenheter av denna firma? Mvh//Matte
Publicerat Juni 1, 201016 yr Köpt en gammal Husqvarna där till farsgubben. Väldigt trevliga att ha å göra med.
Publicerat Juni 1, 201016 yr skittrevliga när jag ringt och pratat med dem. hjälpsamma. synd att man bor så långt ifrån...
Publicerat Juni 1, 201016 yr Författare Har nu haft en del mailkontakt och dom verkar som sagt vara väldigt trevliga och tillmötesgående.
Publicerat Juni 5, 201016 yr Jag köpte en Brno 452:a för ett par veckor sedan och har varit ute ett par gånger och skjutit med den. Det är en mycket trevlig och prisvärd bössa. Precisionen är det absolut inget fel på. Använd gärna långsam ammo så blir den ännu bättre. Slutstycket är kanske lite väl trögt att låsa och ibland missar den att ladda fram en ny kula(hamnar snett), men detta kanske är vanligt med 22:or då ammon är så liten. Jag ångrar mig förvisso att jag inte tog varmintmodellen i stället, drabbades av lite akut snålhet vid köptillfället. Jag tycker definitivt att du ska slå till och köpa en. Ibland säljer de paket med både bössa å kikarsikte, förvisso världens epasikte, men till en 22:a så behöver man ju inte gå till överdrift heller vad gäller siktet. Jag satte själv på ett Leupold på min(har tidigare suttit på min 6.5:a). /Elmer J Fudd
Publicerat Juni 5, 201016 yr Jag köpte en Brno 452:a för ett par veckor sedan och har varit ute ett par gånger och skjutit med den. Det är en mycket trevlig och prisvärd bössa. Precisionen är det absolut inget fel på. Använd gärna långsam ammo så blir den ännu bättre. Slutstycket är kanske lite väl trögt att låsa och ibland missar den att ladda fram en ny kula(hamnar snett), men detta kanske är vanligt med 22:or då ammon är så liten. Jag ångrar mig förvisso att jag inte tog varmintmodellen i stället, drabbades av lite akut snålhet vid köptillfället. Jag tycker definitivt att du ska slå till och köpa en. Ibland säljer de paket med både bössa å kikarsikte, förvisso världens epasikte, men till en 22:a så behöver man ju inte gå till överdrift heller vad gäller siktet./Elmer J Fudd +1 Skitgoa bössor med bra precision... KÖP!!! David
Publicerat Juni 6, 201016 yr Jag har en 452 som jag är apnöjd med. MEN- den byts troligen i juli eftersom det är en ny modell på G. CZ 455! Den är av pipbytesmodell som Sako Quad men till lägre pris. ca 5000 för bössan och 2000 för extra pipa. Såvitt jag vet så kommer den med pipor i 17HMR, 22LR och 22WMR. Jag har full garderob och har drabbats av habegär av 17HMR- men vill ändå ha 22LR. Jag kommer att hänga på butikslåset 1/7 för att känna på trycke osv.
Publicerat Juni 6, 201016 yr Jag har en 452 som jag är apnöjd med. MEN- den byts troligen i juli eftersom det är en ny modell på G. CZ 455!Den är av pipbytesmodell som Sako Quad men till lägre pris. ca 5000 för bössan och 2000 för extra pipa. Såvitt jag vet så kommer den med pipor i 17HMR, 22LR och 22WMR. Jag har full garderob och har drabbats av habegär av 17HMR- men vill ändå ha 22LR. Jag kommer att hänga på butikslåset 1/7 för att känna på trycke osv. låter mycket intressant!!! Är själv sugen på 22lr och 22wmr.... Bra att du delar med dig av din kunskap wannabe
Publicerat Juni 11, 201016 yr låter mycket intressant!!!Är själv sugen på 22lr och 22wmr.... Bra att du delar med dig av din kunskap wannabe Jag fick höra ett rykte några dagar innan Tullgarnsmässan, hörde efter i Normarks monter om ryktet stämde- och jajjamen! Problematiskt bara att den kommer i juli- då man får börja skjuta skräpfågel. Skall jag redan nu sälja nuvarande 22:a för att snabbt få den nya licensen eller skall man klämma på 455:an först? Tror jag avvaktar, eller...?