Publicerat Maj 31, 201016 yr Nu står det en Husqvarna 1640 i kaliber .270 win i vapenskåpet... P-O Stenmark står för plastjobbet med kolven... kikaren sitter vänd åt fel håll på bilderna men det är endast för att kolla montagehöjden och det kommer ändras när tid finnes för testskjutning. Visst ser väl varbygeln bättre ut nu än den gör i orginalutförande Är det nån som vet vad det är för märke och modell på kolven?
Publicerat Maj 31, 201016 yr Nu står det en Husqvarna 1640 i kaliber .270 win i vapenskåpet... P-O Stenmark står för plastjobbet med kolven... kikaren sitter vänd åt fel håll på bilderna men det är endast för att kolla montagehöjden och det kommer ändras när tid finnes för testskjutning.Visst ser väl varbygeln bättre ut nu än den gör i orginalutförande Är det nån som vet vad det är för märke och modell på kolven? Hej Ser ut som en Ramline stock, har haft en sådan förut ganska så stumma men tyvärr så är dom äldre lite ljudliga om man skrapar kvistar och dylikt imot dom. Annars en ganska okej bruksstock, inte världens bästa finish men dom duger tycker jag. Mvh Jocke
Publicerat Maj 31, 201016 yr Så var det ja, tack Jocke! Men fy i helv*tet! Om jag var du skulle jag köpa ny kolv på studs och göra en stor eld och lägga ram-line'en på... Gjuten plast är inte det bästa av material kan jag tyvärr säga.
Publicerat Maj 31, 201016 yr Författare Men fy i helv*tet! Om jag var du skulle jag köpa ny kolv på studs och göra en stor eld och lägga ram-line'en på... Gjuten plast är inte det bästa av material kan jag tyvärr säga. Nu ska jag ju inte slå ihjäl rävarna med kolven... Det är lågbudget som gäller för den här riggen...
Publicerat Maj 31, 201016 yr Nu ska jag ju inte slå ihjäl rävarna med kolven... Det är lågbudget som gäller för den här riggen... Va?! Gör inte alla det? Nåja, hoppas du får mer tur än mig med kolven.
Publicerat Maj 31, 201016 yr Författare Orginaltrycket på en 1640 är ju inte sådär jättekul... finns det något bra eftermarknadstrycke att peta dit utöver husqvarnas fintrycke?
Publicerat Maj 31, 201016 yr Orginaltrycket på en 1640 är ju inte sådär jättekul... finns det något bra eftermarknadstrycke att peta dit utöver husqvarnas fintrycke? Vad ligger budget på?
Publicerat Maj 31, 201016 yr Mer än 2000 svenska vill jag nog inte ge för ett trycke... http://www.midwaysverige.com/apps/eproduct...leItemID=264380 Med eller utan sidosäkring? Sedan tillkommer det någon femhundring för att smeden skall montera, antar jag.
Publicerat Maj 31, 201016 yr Författare Eftersom det är en 1640 så vill jag ju ha sidosäkring precis som på orginaltrycket... under kilot i dragvikt är ju önskvärt.
Publicerat Maj 31, 201016 yr Författare det är nog enklast att lämna bössan till en duktig smed tillsammans med önskemålen för trycket och bara plocka fram plånboken när jobbet är klart Iof så skulle jag ju kunna ta fintrycket från den 1651 jag har sökt licens på... det känns som om det är bättre med ett lite tyngre trycke på en bössa med grövre kaliber... lågbudget var ju ordet...
Publicerat Maj 31, 201016 yr Men fy i helv*tet! Om jag var du skulle jag köpa ny kolv på studs och göra en stor eld och lägga ram-line'en på... Gjuten plast är inte det bästa av material kan jag tyvärr säga. tar du inte i lite väl nu? så kassa är de väl inte. rekylen blir väl relativt snäll i dom?
Publicerat Juni 1, 201016 yr Så var det ja, tack Jocke! Varså god det var så lite så Hoppas att du blir nöjd med bössan, jag har funderingar på att ta fram gammpåken och använda den till allt klass ett vilt. blir det så så säljer jag min sako 7mm rem mag som jag nött på annars. Gammpåken är en Brno Zg47 i 30-06 faktiskt en bra bra bössa tycker jag, arvegods som jag haft sen jag började jaga. Sköt min första älg med den Mvh Jocke
Publicerat Juni 1, 201016 yr tar du inte i lite väl nu? så kassa är de väl inte. rekylen blir väl relativt snäll i dom? Jo, men tappar du den i backen så är det en fet jävla spricka i den. Tro mig, jag vet...
Publicerat Juni 1, 201016 yr Författare Jo, men tappar du den i backen så är det en fet jävla spricka i den. Tro mig, jag vet... Tro mig... här tappas inga vapen