Publicerat Maj 31, 201015 yr slutar man aldrig ha problem?!? skulle testa en kalibrerad hylsa i min HQ 1640 i 8x57, visst lägger ner den i magget o sen skjuter fram slutstycket sen STOPP!! går inte o dra ner slutstycket och går inte heller o dra tebax. inte änns med rimligt med våld!! va fan sköt ju fram slutstycket försiktigt utan nästan någon fart alls o nu sitter de som jag skulle ha svetsat fast de!! akut hjälp tack!! ska provskjuta ammo imorgon och kanske försöka jaga gris i veckan är tanken
Publicerat Maj 31, 201015 yr Författare endast en kalibrerad hylsa, utan hatten eller något. fy va less man blir!
Publicerat Maj 31, 201015 yr En gång i min ungdom gjorde jag likadant med en 6.5x55 och det slutade med att vi fick banka ur hylsan med hjälp av en läskstång... Det som hände var att hylshalsen deformerades vid inmatning och jammade ordentligt. Klart obra... Lycka till med din hylsa
Publicerat Maj 31, 201015 yr Författare fick ut den. tog läskstången. men när jag fick ut hylsan så va den ju hel har mätt o allt o hylsan är perfekt! aja skit samma sålänge jag fick ut den. tackar för tipset