Publicerat Januari 10, 200620 yr Det är lite dålig sändning här men jag uppdaterar ändå denna sida genom att meddela framgången vad gäller toppjakten hittills. Skidrade nyss in i en liten tall då jag hetsjagade en alfahanne. Är lite groggy men det är ingen fara. Vargen kom undan men är redan ett lodjur på spåret.... ringde just även Rune B Samuelsson som lovade genskjuta lodjuret med hemvärnets bandvagn. Måste även nämna det varierande vädret som gjort att upplegan på tallarna blivit till rene rama graniten.....så jag sköt ovanför två gammeltuppar så att upplegan ramlade över dem och jag sparade ett skott. Rune jublade och menade att han bara vid ett tillfälle överträffat min skjutskicklighet. Det var under vietnamkriget då Rune var volontär och knäppte tre vietnamesiska terrorister som var maskerade till bambuskott med salongaren, och avståndet var enligt Rune minst 200 meter. Detta menar Rune inte alls var något avstånd att tala om och han hade ju faktiskt filat till toppen på skotten Nåväl nog om detta, är snart ikapp lodjuret, behöver bara klättra upp på en liten ås och....jaa nu ser jag den den har träat i enda tallen på en liten myr.....pang..pang....Fan oxå råkade sätta första skottet i djurets testiklar > men bytte sedan snabbt till en pilbåge med sprängspets så nu fins inte ens tallen kvar...nåja nu får renarna vara ifred i alla fall.....lovar att rapportera även nästa gång.....god fortsättning önskar "Perttis skogshörn"