Publicerat Januari 10, 200620 yr Hittade en annons där någon i stan säljer en parker hale i 7.62 som ska vara i gott skick för 800:- men så mycket mer än så sägs inte.. Nu vet jag inte vilken parker hale eller ens vilken kaliber, utöver kuldiameter men eftersom den annonseras som "älgstudsare" förutsätter jag att det bör vara 308 eller 30-06? Enda jag vet om tillverkaren är att farsgubben min har fått mycket dåligt intryck av en han klämt på, kan det vara individ eller är parker hale generelt skräp? Dela gärna med er av era erfarenheter, är det skrot man bör akta sig för eller är det värt att ta en titt åtminståne? Här är annonsen http://www.kiruna.cc/ads/ad_pres.php3?nr=200330943
Publicerat Januari 10, 200620 yr Grovt förenklat kan man säga att det är ett alternativ till en Husqvarna 1600. Den är i regel baserad på en small ring mauserlåda med mausersystemets alla fördelar. Det finns aftermarketprodukter till den som kolvar,trycken m,m. De som jag kännt på gav inget dåligt intryck, och för 800:- .......ja va fan köp ;D Jag håller den definitivt för en mycket bättre konstruktion än alla lågprisitalianos som florerar där ute. /Micke
Publicerat Januari 11, 200620 yr Författare Jag stod över, det kommer fler bössor och den där intresserade mig mest för prisets skull. Farsan är lite underlig också, tamigfan allt annat ska det snålas om, men när det kommer till bössor får det gärna kosta vad kosta vill