Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Eftersökshundar i press

Featured Replies

Publicerat

Läste just den nya vildsvinstidningen som JoF ger ut och jag tycker att de gör ett bra jobb. Kan inte vara en lätt avvägning att tillfredsställa alla olika intresseområden inom vildsvinsjakten. En sak tycker jag dock att de missade. De presenterade 12 raser för vildsvin, och dessa presentationer blev väl schablonartade, och ibland fel. T ex lyfts än en gång laikorna fram som ”enmanshundar”, när beskrivningen bör vara ”formbara”. Men mest olyckligt var att wachteln lyfts fram som den ras som var bäst lämpad till svåra eftersök! Så är det såklart inte. Att INDIVIDER kan fungera annorlunda är en annan sak, men självfallet måste rekommendationen när det gäller eftersökshund vara raser som dels har bra mentala förutsättningar (vilket wachteln kan ha) och DELS är avlad på ihärdighet. En eftersökshund får ju som bekant aldrig bryta, det är det absolut viktigaste. Wachteln är avlad FÖR att bryta! Ingen kritik mot wachteln från min sida, men varje ras ska marknadsföras för vad den är, för att kunna användas (och avlas) på bästa sätt. Men i övrigt bra tycker jag.

Publicerat

Kan väl inte annat än hålla med om att den raspresentationen var full av förutfattade meningar och "intjatade sanningar". :blink:

Publicerat

Blev nyfiken och måste nog köpa tidningen! :blink:

/ ekebo

Publicerat

Kan bara hålla med i vad Torkel påpekar i wachtelrasen finns ett fåtal individer som har viljan o modet att jobba med stora grisar över längre tid. Vilket eftersök ofta kräver här är spetsarna överlägsna.

Publicerat
Kan bara hålla med i vad Torkel påpekar i wachtelrasen finns ett fåtal individer som har viljan o modet att jobba med stora grisar över längre tid. Vilket eftersök ofta kräver här är spetsarna överlägsna.

+1 :blink:

Publicerat

Jepp!

vi lär alla hålla med.

Dumt att det sprids ännu mer felaktigheter.

Men en repoprter/journalist är inte lika med att personen kunnig i ämnet...

fast nog tycker jag att en jakttidning ska kolla upp vad som trycks i tidningen..

Publicerat

Nån som går sitt eget eller annans intresses vägar, har aldrig haft några problem att låna ut mina hundar eller att andra har hand om hundarna, nja jag köper inte tidningen! nån som skickat ett mail till journalisten?