Jump to content

En kärra kommer lastad!

Recommended Posts

En kärra kom lastad med ethafoam häromdagen!

Nu ska det snickras lite måltavlor när man får tid. Fick tag på svarta ethafoamskivor som jag tänke fälla in bland den vita för att på så sätt få svarta fyrkantiga punkter att sikta på.

Min fundering är att tillverka en kub 60x60 cm.

Tidigare har jag sågat skivorna i 80x30x10 bitar och spännt fast dem i en träram med gängstång. Ni ser en sån tavla bakom släpkärran. De svarta skivorna ligger längst ner i högen till vänster.

Vi får väl se hur resultatet blir med den svarta skivan! Återkommer när det blir klart. Måste bara få lite tid att utöva mina hobbys! :)

post-1478-1275980647_thumb.jpg

Jag ska snart (förhoppningsvis i slutet av veckan) skaffa mig en båge igen och se om jag kan återuppväcka skjutformen jag hade för 15 år sedan, men jag inser att jag inte längre har något att skjuta på. Så...den givna frågan är: var har du fått tag på all din ethafoam? :angry:

Jag ska snart (förhoppningsvis i slutet av veckan) skaffa mig en båge igen och se om jag kan återuppväcka skjutformen jag hade för 15 år sedan, men jag inser att jag inte längre har något att skjuta på. Så...den givna frågan är: var har du fått tag på all din ethafoam? :D

Jag var till ethafoam affären! :D

Vi köper direkt från tillverkaren och jag tror det kan vara svårt att handla där som privatperson. Men via ett företag går det bra. Jag har aldrig handlat där som privatperson iaf!

Det finns 2 tillverkare som jag känner till Sundolitt och Nefab.

josc72
En kärra kom lastad med ethafoam häromdagen!

Nu ska det snickras lite måltavlor när man får tid. Fick tag på svarta ethafoamskivor som jag tänke fälla in bland den vita för att på så sätt få svarta fyrkantiga punkter att sikta på.

Min fundering är att tillverka en kub 60x60 cm.

Tidigare har jag sågat skivorna i 80x30x10 bitar och spännt fast dem i en träram med gängstång. Ni ser en sån tavla bakom släpkärran. De svarta skivorna ligger längst ner i högen till vänster.

Vi får väl se hur resultatet blir med den svarta skivan! Återkommer när det blir klart. Måste bara få lite tid att utöva mina hobbys! :lol:

...vad kostar en sån kärra då ? Alltså ethafoamen, kärran skiter jag i. Men om man jämför mend en butik i Sth har du skivor för si så där 10-12 laxar !!

...vad kostar en sån kärra då ? Alltså ethafoamen, kärran skiter jag i. Men om man jämför mend en butik i Sth har du skivor för si så där 10-12 laxar !!

Jo, det kostar att ligga på topp! Runt 8t kr får man nog räkna med att ett sånt här lass kostar.

Har ingen aning om vad butikerna tar. Men förmodligen mer.

Jo, det kostar att ligga på topp! Runt 8t kr får man nog räkna med att ett sånt här lass kostar.

Har ingen aning om vad butikerna tar. Men förmodligen mer.

Nästa gång kanske ABA ska ha en trave, jag ska kolla med kassören ( till vår skjutbana)

Nästa gång kanske ABA ska ha en trave, jag ska kolla med kassören ( till vår skjutbana)

Det ordnar vi! Säg bara till när du vill ha en egen kärra med ethafoam!

storviltsjägaren

nästa gång kanske jag skulle kunna få vara med på ett hörn om en skiva så jag kan få mig en butt o skjuta på :D

nästa gång kanske jag skulle kunna få vara med på ett hörn om en skiva så jag kan få mig en butt o skjuta på :D

Jag har en skiva över om du är intresserad!