Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

night predator kniv

Featured Replies

Publicerat

Här är en kniv jag döpte till night predator. Bladet gjorde jag av 3.7 mm tjock sandvik kolstål ca 59 hrc. Blad längden är 8 cm lång o hela kniven är ca 19 cm lång så det är mer en full size :D . Bladet är flå/allround typ o vasst som faan. Skaftet gjorde jag av en vacker bit ebenholtz, hårt o lite tyngd i. Blalansen på kniven blev bra precis vid fingerskyddet bakom. 3 silver pinns och strong epoxy för att hålla i evigheter.

mvh Kimmo Lilja

ett-17.jpg

tv-16.jpg

tre-14.jpg

fyra-14.jpg

Publicerat

Har suttit och kollat igenom alla gamla kniv trådar och man blir rätt sugen på alla knivar :D Men denna var riktigt fin :D

vad ligger den i för pris ?

Publicerat
  • Författare
Har suttit och kollat igenom alla gamla kniv trådar och man blir rätt sugen på alla knivar :D Men denna var riktigt fin :D

vad ligger den i för pris ?

Tackar.

Stålet och jobbet jag hade med kniven och hårt ebenholtz på det så ligger nog priset på ca 1700 kronor med slida.

Publicerat

riktigt fin kniv.

Publicerat
Tackar.

Stålet och jobbet jag hade med kniven och hårt ebenholtz på det så ligger nog priset på ca 1700 kronor med slida.

Lät inte alls farligt... Riktigt sugen men rädd för jag och barnen får leva på vatten och bröd :D

Publicerat

Blir nog lite upprepning från andra trådar... Nice! :mellow:

Publicerat

En fröjd för ögat :mellow:

Har du någon färdig slida till?

Publicerat
  • Författare
En fröjd för ögat :mellow:

Har du någon färdig slida till?

Ska göra den nu dessa dagar. har lite läder kvar hemma jag tror räcker. Hoppas att min läder leverans är på ingång snart.

Ska bli en svart flammig slida till den. Kniven är redan såld fast den inte är färdig -_-:(

mvh Kimmo Lilja

Publicerat

Den där var riktigt riktigt vacker!

Ja, du är ju inte den som brukar göra fula knivar precis...men den här var så elegant på något sätt.

Den ser både snabb, vacker, vass, ändamålsenligt och...elegant! :D

Publicerat
  • Författare
Den där var riktigt riktigt vacker!

Ja, du är ju inte den som brukar göra fula knivar precis...men den här var så elegant på något sätt.

Den ser både snabb, vacker, vass, ändamålsenligt och...elegant! :D

Tackar :D

Tycker själv riktigt bra om kniven och tycker nog att det är fulltångaren med de renaste dragena jag gjort hittills.

• 2 weeks later...
Publicerat

Den var riktigt fin Kimmo. Det svarta hantaget passar skitbra till det blanka bladet. ;)

Seved

Publicerat

Mycket snygg! Det är vackert med blankt stål och/eller silver och mörkt trä i kombination.

Publicerat
  • Författare

Tackar Seved Kristin.

Har en hel del projekt i huvudet men har lagt knivmakeriet på hyllan ett tag. Jobbar massor för tillfället så det blir ingen tid knappt över för knivar. Några slidor till ett par knivar det är det enda jag hinner. :D:D

mvh Kimmo