Publicerat Juni 8, 201015 yr Undrar om någon vet någon plats att skjuta lite lerduvor och älg och inskjutning i gävle? vart kommer man åt banorna lätt? inhängader tillträde etc.. rekomendationer allt är välkommet till detta. Skjutsugen med nybössorna. Tacksam för alla tips.
Publicerat Juni 8, 201015 yr Hej Du kommer givetvis till Valbo sportskytteklubb! Även Älgsjöns skytteanläggning är riktigt bra. Men eftersom jag är skjutledare och styrelsemedlem i Valbo SSK så är jag ju partisk Viltmålsbanor för 50 och 80 meter, samt inskjutning. Hagelbanor för skeet, trap och nordisk trap. Tisdagar och torsdagar 18:00-20:30 nu i juni. Blir du medlem kan du skjuta när du vill. Själv skjuter jag viltmål kula/kulkombination samt ett evinnerligt precisionstestande från bänken. Men senaste tiden har jag fått instruera jägarexamen och jaktlag för glatta livet så det har inte blivit så många skott skjutna själv. //mvh Danne
Publicerat Juni 11, 201015 yr Författare kanon! får nog parvla mig iväg och besöka denna bana någon dag när ni har skjutning för se vad det ger. Står en för mig oinvigd beretta i skåpet hemma som man bara måste få testa snart
Publicerat Juni 15, 201015 yr Som opartisk vill jag också rekommendera Valbo. Bli medlem så kan du skjuta när du vill, aldrig bommat och i vintras var det t.o.m plogat. Vänligt och hjälpsamt bemötande av skjutledarna och en mycket välskött anläggning. Bor närmare Älgsjön än Valbo men tar gärna en omväg.
Publicerat Juni 18, 201015 yr Författare Som opartisk vill jag också rekommendera Valbo. Bli medlem så kan du skjuta när du vill, aldrig bommat och i vintras var det t.o.m plogat. Vänligt och hjälpsamt bemötande av skjutledarna och en mycket välskött anläggning.Bor närmare Älgsjön än Valbo men tar gärna en omväg. tackar, låter lovande. tisdag ska man försöka ta sig dit. optimistisk redan! Tack!! //Cgo
Publicerat Juni 23, 201015 yr Författare uppdate: Var till valbo i tisdags och fick skjuta en 25 skott med nya berettan. vilket leende på läpparna man hade efter 3 timmar där (trots man trodde klockan gått bara 1 timme). gick mest runt och kolla på älg, vildsvin och älg 50m och skeet och trappen. vad kul se allt var igång och vara bara plocka russin ur kakan. nu ska det bli medlemsskap och fler kvällar där.
Publicerat Juni 24, 201015 yr Låter ju bra det Även om det var lite väl surrigt på 50m banan i tisdags... Tränade lite på grisen och nu på tisdag ska jag dänga på 80 meters älgen, tänkte jag. Skjuter lite tidigare innan jägareleverna kommer. Mulna semesterdagar i juli kommer jag att tillbringa i skjutbänken med en massa nya laddningar. Nu när man har köpt nya skjutstöd och allt... //Danne
Publicerat Juni 28, 201015 yr Författare Låter ju bra det Även om det var lite väl surrigt på 50m banan i tisdags... Tränade lite på grisen och nu på tisdag ska jag dänga på 80 meters älgen, tänkte jag. Skjuter lite tidigare innan jägareleverna kommer. Mulna semesterdagar i juli kommer jag att tillbringa i skjutbänken med en massa nya laddningar. Nu när man har köpt nya skjutstöd och allt... //Danne Jo var lite surrigt men det fungerade. Jo funderar själv titta förbi skjutbänken i juli för testskjuta mer med 30-06:an så kanske blir trång där.