Publicerat Juni 9, 201015 yr Tänkte köpa ett nytt luftgevär (licensfritt, 4.5mm) till sommarens övning och lek. Eftersom jag har lite dåliga erfarenheter av "billiga" luftgevär vad gäller bibehållet träffläge och generell kvalitet så tänkte jag skaffa nåt med lite mer kvalitet och då kan det få kosta litegrann. Jag har sneglat på t ex Gamo Maxima eller nån annan fullvuxen modell från Diana (minns inte vilken). Men så fick jag se gevären från Stoeger på tullgarn. Tycket de kändes bra och eftersom de saluförs genom Beretta kan det väl inte vara vilket skräp som helst? Någon som har erfarenhet av Stoeger eller har några tips om vad jag ska köpa? Kravspecen är väl ungefär: - Licensfritt - Ska kännas lite som ett fullvuxet gevär - Konstant träffbild - Bra kvalitet och tillgång till reservdelar
Publicerat Juni 9, 201015 yr Skaffa dig en Weihrauch av något slag som passar dig vad gäller längd och vikt. Då får du ett ställbart trycke som går att få riktigt bra. http://www.weihrauch-sport.de
Publicerat Juni 14, 201015 yr Skaffa dig en Weihrauch av något slag som passar dig vad gäller längd och vikt. Då får du ett ställbart trycke som går att få riktigt bra.http://www.weihrauch-sport.de är justerbart trycke på stoegern också jag är jätte nöjd med min stoeger kombo 3-9x förstoring och bra optik till dom pengarna skjuter otroligt rakt och träffsäkert. har ett diana ett hatsan och ett gamo men inget har varit så bra som stoegern helt klart prisvärt och lite mera studsar känsla i det.
Publicerat Augusti 8, 201015 yr är justerbart trycke på stoegern också Bara för att det är justerbart behöver det inte vara bra. Jag håller med Patrik om Weihrauch, HW50 är trevlig...
Publicerat Oktober 24, 201015 yr Jag personligen gillat Hatsans lutgevär, man får mycket för pengarna. T ex detta, men finns massor att välja på denna hemsida. http://www.cabom.se/produkter/produkter/lu...-sikte,15243202
Publicerat Oktober 24, 201015 yr Om man pratar luftgevär så är det få vapen som slår Weihrauch när det gäller pris och kvalité. Air Arms gör också ett par fina fjäderbössor och även Webley har några fina men nu pratar vi om bössor som börjar kosta lite mer. Kollar man på Weihrauch HW30 eller HW50 för övning och lek så är dom överlägsna alla andra bössor som brukar säljas i alla möjliga butiker som hobbex, jula eller vad dom nu heter. Med rätt diabol skjuter en Weihrauch alltid bättre än skytten som håller i bössan.
Publicerat December 25, 201015 yr Om man pratar luftgevär så är det få vapen som slår Weihrauch när det gäller pris och kvalité. Air Arms gör också ett par fina fjäderbössor och även Webley har några fina men nu pratar vi om bössor som börjar kosta lite mer. Kollar man på Weihrauch HW30 eller HW50 för övning och lek så är dom överlägsna alla andra bössor som brukar säljas i alla möjliga butiker som hobbex, jula eller vad dom nu heter. Med rätt diabol skjuter en Weihrauch alltid bättre än skytten som håller i bössan. Kan bara hålla med föregående talare. Har både HW 30 & 50, samt några till större bössor av detta märke. Mest studsarkänsla har du i HW95 (ca 3 200:- hos svenska näthandlare). 400 spänn dyrare än 50:n. Samtliga HW-bössor har en egenprecission som överstiger skyttens med JSB:s, H&N:s,FX:s ,RWS diabolsortiment. Avtrycket i en helt egen division i jämförelse med Hatsan,Gamo,Diana,Stoeger mfl.