Publicerat Juni 9, 201016 yr Sitter och klurar på vilket kikarfäste jag ska ha till min nyinköpta Rem 700 LTR? Det står nog mellan Warne eller Millet...vilket ska jag välja? Eller är det hugget som stucket? Nån som har erfarenheter av dessa? Mvh/ C
Publicerat Juni 9, 201016 yr Sitter och klurar på vilket kikarfäste jag ska ha till min nyinköpta Rem 700 LTR? Det står nog mellan Warne eller Millet...vilket ska jag välja? Eller är det hugget som stucket? Nån som har erfarenheter av dessa?Mvh/ C jag har inte mycket erfarenhet av millet men tre par millet ringar har jag haft och dom var helt världlösa. skulle hellre fästa kikaren med rep från biltema dvs köp warne.
Publicerat Juni 9, 201016 yr Författare jag har inte mycket erfarenhet av millet men tre par millet ringar har jag haft och dom var helt världlösa.skulle hellre fästa kikaren med rep från biltema dvs köp warne. ...jaså det är så pass illa. Ja men då har jag ju hört en till som tycker ungefär samma.. . 1-0 Warne just nu.
Publicerat Juni 11, 201016 yr Warne sju dagar i veckan.Billiga dessutom. +1 Millet är inget att ha................vad jag har hört............
Publicerat Juni 11, 201016 yr Författare +1Millet är inget att ha................vad jag har hört............ Alla säger typ samma sak....men ingen har egentligen förklarat varför? hmm
Publicerat Juni 11, 201016 yr Warne körde jag på innan jag bytte till QR. funkade fin fint, har ett par 1tums ringar och baser liggande tror jag. Om du inte redan köpt! /Niclas
Publicerat Juni 11, 201016 yr Jag jagade med millet fästen på bössan många år utan problem men allt man läst på dessa forum fick mig att byta och tänker man till och kollar konstruktion är dem väl knappast starka, men på 22wmr bössan var det aldrig några problem trots att trädskällarjakten är hård mot bössan när man ofta kryper med bössan i backen.
Publicerat Juni 11, 201016 yr Författare Warne körde jag på innan jag bytte till QR. funkade fin fint, har ett par 1tums ringar och baser liggande tror jag.Om du inte redan köpt! /Niclas Nej har inte köpt än...butiken skulle montera fast lämpliga fästen och som jag förstod det stod det mellan Millet eller warne som han skulle sätta dit. Blir intressant att se vad han monterat, är det Millet och jag känner att de inte känns bra är jag klart intresserad av dina Warne!
Publicerat Juni 11, 201016 yr Om du gör vatten testet på millet fästerna så ser du om dom fungerar. uppsök en djup sjö, gärna med ett vattendjup på minst 10m, den kan i nödfall fungera men grundare. kasta ut fästerna så långt du kan. om fästerna flyter så är dom OK att använda........ Nä, skämt åsido. det är många som har haft problem de deras fästen, får du välja så ta warne fästerna. Mvh Rikard
Publicerat Juni 11, 201016 yr Alla säger typ samma sak....men ingen har egentligen förklarat varför? hmm om man har en kikare med lite vikt samt lite rekyl är dom inte skottfasta och dom är gjorda av ett dåligt material som lätt går sönder. av dom tre jag hade gick två sönder och dom jag hade kvar höll inte nollan, hade inte ens hjärta att sälja det sista paret utan kastade bort dom.
Publicerat Juni 11, 201016 yr Alla säger typ samma sak....men ingen har egentligen förklarat varför? hmm Gjuten alulegering, taskiga dimensioner och specar, skruvar med tveksam hållfasthet är det skäl nog? /Christian
Publicerat Juni 11, 201016 yr Författare Gjuten alulegering, taskiga dimensioner och specar, skruvar med tveksam hållfasthetär det skäl nog? /Christian Äntligen ett vettigt svar. Tack! Jo, det räcker...
Publicerat Juni 11, 201016 yr Mesta är ju sagt, Millet är faktiskt dåliga på riktigt. Lustigt nog har jag haft många par ändå Sista paret försvann med sista halvautomaten. Det jag hade svårast för var hur de skadade kikartuben, men har också haft gängpaj på flera och också haft ringar som spruckit i skruvhålen när jag dragit åt. Idag har jag bara EAW och Warne.
Publicerat Juni 11, 201016 yr Är det bara jag som aldrig har haft problem med Millet? Aldrig märkt nåt problem som nämns. Hade deras turn in modell, likadan modell som Leupold har.
Publicerat Juni 11, 201016 yr Är det bara jag som aldrig har haft problem med Millet? Aldrig märkt nåt problem som nämns. Hade deras turn in modell, likadan modell som Leupold har. Har millet angle loc på min 9,3x62 har inga problem har kanske inte skjutit enormt mycket men 250-300 smällar blev det iaf förra året men det kanske är som med kinaoptik finns alltid några som är nöjda
Publicerat Juni 11, 201016 yr Millet finns ju både om turn in med samma princip som leupold och redfield. Dessa är helt ok. Sen finns det de som är gjorda för weaverklackar och de är en av de få som man kan få sidojustering till en weaverklack. Detta kan ibland vara enda alternativet till snedborade hål för kikarklackar om man ska träffa i samma polisdistrikt som man tänkt sig. Nackdelen är att de består av många delar vilket höjer strulpotentialen likt x2-kurvan. Slutsatsen är att i frågeställningen ingår oxå vapentypen fästet ska monteras på och då är det Millet i sk turn in version eller Varne-fäste som gäller. Har handlaren monterat Millets weavervariant så reklamera med orden gör om och gör rätt.
Publicerat Juni 11, 201016 yr Har millet angle loc på min 9,3x62 har inga problem har kanske inte skjutit enormt mycket men 250-300 smällar blev det iaf förra året men det kanske är som med kinaoptik finns alltid några som är nöjda japp har till och med skjutit sönder eupold qrw ringar med min förra 9,3x62 med mynningsbroms, dock låg jag på ca 2000 skott det året.
Publicerat Juni 12, 201016 yr Författare Tack för alla bra svar Boyz. Nu vet jag iaf vad man ska ha och inte! Tack för hjälpen. Mvh/ C
Publicerat Oktober 21, 201015 yr Det finns väl olika Milletfästen också, de stålfästen av typ Angle Lock har jag på min 22WMR (låga 1")... Det verkar dessutom vara det enda stålfäste som finns att uppbringa för 30mm tub på 11mm laxspår (lynx finns inte att få tag på). http://www.staffansvapen.se/optikfaesten/f...ber-30mm-m.html PS jag har leta som en galning men hittar bara klumpiga alufästen förrutom dessa.