Publicerat Januari 11, 200620 yr ;D alla laddata till 8mm06 mottages med tacksamhet! bara på norma och vv - krut "skjut det kan ta bättre än du tror"
Publicerat Januari 11, 200620 yr Här får du något att bita i http://www.reloadersnest.com/query_all.asp?CaliberID=224
Publicerat Januari 11, 200620 yr Borde vara ganska lik 8x60 eller 8x64, men det är klart man vill ha ett udda projekt ibland...
Publicerat Januari 12, 200620 yr Hej, jag läste en artikel i Handloader av John Barsness om 8mm-06 för något år sedan. Jag vill påminna mig att han tyckte att den var en av de vettigaste vildkatterna som han laddat. Den ger lite högre utgångshastighet jämfört med 30-06 om man jämför samma kulvikter. Om intresse finns kan jag försöka skicka en inscannad kopia av artikeln. MVH Henrik
Publicerat Januari 12, 200620 yr ;D ;D ;Dde vore fint om du kunde lägga ut artiklen på forumet. och många tack för intressanta svar! mvh jimbo! "skjut de kan ta bättre än du tror"
Publicerat Januari 13, 200620 yr Hej, det känns inte riktigt rätt att lägga upp artiklar på detta forum av två olika anledningar. För det första vet jag inte hur man gör : Jag har inte scannat in artikeln ännu men det är inget större problem. Och dessutom är allt sånt material upphovsrättsligt skyddat. Men den som är intresserad får väl höra av sig till mig så får vi se hur vi kan lösa detta. Henrik
Publicerat Januari 17, 200620 yr > oki ja fattar!! de har varit strul från telia med mailboxen, kan inte ta emot så stora dok: ska prata med telia igen! återkommer när de e fixat.
Publicerat Januari 18, 200620 yr Jag har två inscannande 8mm artiklar dels en angående 8-06 (4.7 Mb) och dessutom en angående 8mm Mauser(5.6 Mb). Hör av dig om du vill att jag skall göra ett nytt försök! Henrik