Publicerat Juni 12, 201016 yr Fy fan så skönt... Ursäkta språket Har ett arrende på en mark som tillhör en släkting och han skriver arrendet på ett år och sen så vill han fundera på om han ska jaga själv men har inte hänt på 16 år... Men då jag läst om arrende avtal ska han väl egentligen säga upp mig ett halvår innan ? Men i dag kom ordföranden förbi mig och berättade att det blir ett extra insatt jaktmöte För ändring av stadgarna... Markägare och fastighetsägare har jakträtterna i dag eller ett arrende på 200ha... Nu blir det nytt som kommer innebära att markägare med familj eller fastihetsägare med familj kommer få jaga utan krav på 200h... Känns grymt härligt nu är jakten räddad många år framöver Kanske man måste bygga sig jaktkojan med som varit tanken Tur man har två ställen det hemma är av två bönder för att få i hop 80ha som kravet är där på det viltvårdsområdet och ingen av dom vill ha en krona för det... Ett telefonsamtal varje år och kolla så allt är okej det tycker jag toppen
Publicerat Juni 12, 201016 yr gott att det ordnar sig med mark Jag pratade med grannbonden vid sommarstugen, han började yra om att det finns Holländare som är villiga att betala 12-15k för att jaga älg, det kändes inte så aktuellt
Publicerat Juni 12, 201016 yr gott att det ordnar sig med mark Jag pratade med grannbonden vid sommarstugen, han började yra om att det finns Holländare som är villiga att betala 12-15k för att jaga älg, det kändes inte så aktuellt Låt Holländarna jaga Älg så jagar du gratis resten av tiden Skönt att det löser sig LilleCab. Har lite svårt att sätta mig in i allt med vilvårdsområden då jag inte jagar i något sådant. Edit Det för jag visst men har ingen aning om hur det funkar ändå /Lasse
Publicerat Juni 12, 201016 yr Författare gott att det ordnar sig med mark Jag pratade med grannbonden vid sommarstugen, han började yra om att det finns Holländare som är villiga att betala 12-15k för att jaga älg, det kändes inte så aktuellt Ja du det har denna man med yrat om att man kan få jäkligt bra betalt av turister för jakt... Men är nog så man ska ha egen mark och stor för kunna ha turister med och jaga...