Publicerat Juni 14, 201016 yr måste ha ett par nya jaktbyxor åxå. har tänkte prova den här: http://www.idefixteko.se/open_produkter/pr...p;plats_id=1359 någon som har den?? verkar vara en vettig byxa, handlat annat från itab och varit nöjd. blir inga typ core-tex byxor för ja tycker dom är för varma, dom ventilerar för lite. tips på bra byxor tas gärna emot
Publicerat Juni 14, 201016 yr måste ha ett par nya jaktbyxor åxå. har tänkte prova den här: http://www.idefixteko.se/open_produkter/pr...p;plats_id=1359någon som har den?? verkar vara en vettig byxa, handlat annat från itab och varit nöjd. blir inga typ core-tex byxor för ja tycker dom är för varma, dom ventilerar för lite. tips på bra byxor tas gärna emot Jag köpte deras hantverkarbyxor i grönt (Forest). De är gjorda i ett ganska kraftigt tyg som står emot det mesta och spikfickorna(?) funkar perfekt att ha lite tyngre grejer i då benrörelsen inte påverkar så ingenting slänger hit o dit när man går. De är dessutom lite billigare....
Publicerat Juni 16, 201016 yr Författare måste ringa åf idag och höra om han har några hemma så man får prova. tips på andra bra icke membranjaktbyxor någon?
Publicerat Juni 16, 201016 yr T&P kläder från ITAB är slitstarka grejer med bra prissättning enligt min erfarenhet.
Publicerat Juni 16, 201016 yr T&P kläder från ITAB är slitstarka grejer med bra prissättning enligt min erfarenhet. Kan bara hålla med.. Och betänkt då att det kommer fårn en smålänning!
Publicerat Juni 16, 201016 yr måste ringa åf idag och höra om han har några hemma så man får prova. tips på andra bra icke membranjaktbyxor någon? Lundhags Traverse pants är nog de skönaste byxorna jag ägt. Intet vidare bra när det är blött ute, men helt underbara att gå i vid andra tillfällen.
Publicerat Juni 16, 201016 yr Lundhags Traverse pants är nog de skönaste byxorna jag ägt. Intet vidare bra när det är blött ute, men helt underbara att gå i vid andra tillfällen. Är det dem som har lite "slim fit" så att säga? Är det verkligen jägarmässigt med saker som passar bra? Då så bara att gå över gatan in på Naturkompaniet och pröva ett par. /Christian
Publicerat Juni 16, 201016 yr Är det dem som har lite "slim fit" så att säga? Är det verkligen jägarmässigt med saker som passar bra?Då så bara att gå över gatan in på Naturkompaniet och pröva ett par. /Christian Jo dom har nog lite "slim fit", iaf jämfört med Jahti Jakts kläder Jag var själv inne på en Friluftsbutik förra sommaren och ville ha ett par sköna byxor utan membran för jakt under sommar och tidig höst, men även som skulle funka när man är ute med hundarna eller bara rör sig i skog och mark. Blev helkär i Traverse pantsen och äger nu 2 par. Supersköna att gå i tycker jag iaf, och jag körde dom under nästan hela jaktsäsongen även då det var kallt, bara ett par rejäla långkalsonger under så klarade jag mig fint. Sen vad som är jägarmässigt eller ej, ja det skiter jag nog nästan i Bara kläderna fyller sin funktion och är sköna att ha på sig är jag nöjd. Mvh. Rasmus
Publicerat Juni 16, 201016 yr Jag har massor av olika byxor som jag använder både till jakt och fritidsbyxor... Lundhags Traverse pants, haglöfs , fjällräven brungröna med strech tyg i, kronans m90 ... Alla funkar kanon och på hösten har jag gärna tjockare byxor allafall då jag sitter på pass har ett par vidda och ett par pinewood med membran... Haft flera par T&P från idefixto och tyckt dom varit kanon med
Publicerat Juni 16, 201016 yr Funderar själv på ett par likadana byxor som i första inlägget och trådens början, men börjar nu snegla på Norrönas Finnskogen Hybrid, som dessvärre kostar dubbelt så mycket... Om man inte vill betala för Härkilas märke, kan man väl iaf betala det norska ditot?
Publicerat Juni 20, 201016 yr Författare denna verkar inte heller så dum. http://www.idefixteko.se/open_produkter/pr...p;plats_id=1359 blir å fara i veckan å prova, fick hem en rabattcheck på ett par pinewood byxor åxå, men dom är väl för lite mer fritidsliv. men behöver sådana åxå
Publicerat Augusti 31, 201015 yr Författare tog sin tid men iallfall.. de blev 2par byxor Fjeld och Outback från Itab. gått mest med fjeld byxan ingen smygjaktsbyxa aningen prasslig.. men enligt bekant som haft dom längre tid så blir dom bättre..tvätt å lite skölj/mjukmedel kanske hjälper. annars helnöjd med byxan.. köpte ett outbackställ åxå..mkt prisvärt 1700kr för jacka/byxa
Publicerat September 6, 201015 yr tog sin tid men iallfall.. de blev 2par byxor Fjeld och Outback från Itab. gått mest med fjeld byxan ingen smygjaktsbyxa aningen prasslig.. men enligt bekant som haft dom längre tid så blir dom bättre..tvätt å lite skölj/mjukmedel kanske hjälper. annars helnöjd med byxan..köpte ett outbackställ åxå..mkt prisvärt 1700kr för jacka/byxa Hur tycker du outback stället känns värmemässigt? Är det ett varmt ställ eller ett kallt? Jag är lättfrusen och vill ha ett hyfsat rejält ställ iaf. Har ett tunt ställ sen innan o vill ha ett lite goare nu. Funderar dock på ett härkila prohunter men vet inte om det är värt pengarna...
Publicerat Oktober 31, 201015 yr måste ha ett par nya jaktbyxor åxå. har tänkte prova den här: http://www.idefixteko.se/open_produkter/pr...p;plats_id=1359någon som har den?? verkar vara en vettig byxa, handlat annat från itab och varit nöjd. blir inga typ core-tex byxor för ja tycker dom är för varma, dom ventilerar för lite. tips på bra byxor tas gärna emot aden är verkligen värd pengarna, har den ofta som hundförare.
Publicerat November 1, 201015 yr Använt mina Fjeld byxor nu i två år och jag har hittat några punkter som jag skulle vilja se ändrade. Membranet i baken är inte bra när min sitter i båt länge, en bakficka att gömma kniven i vore bra när man smyger, benfickorna skulle må gott av en bälg av något slag så man inte blir så hindrad av det man har i dem. Detta är dock inte så negativt som det låter, jag har dem på i stort sett dagligen så på det stora hela är jag nöjd. Vet inte om jag är för fet men jag har knäckt dem i grenen några gånger, till slut lade mor in en kil av annat tyg i där och nu blev rörligheten bättre. Misstänker att mina lår/stjärt formats något av mina uppväxt på ishallen iförd hockeygrejer så det kan vara det som ställer till det.