Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Fjärrutlösare till EOS 450D

Featured Replies

Publicerat

Jag har just inhandlat ett stativ till kameran, en EOS 450D, så nu söker jag efter en vettig fjärrutlösare för att kunna nyttja stativet fullt ut. Kom med tips om knapp & inköpsställe.

Tack på förhand!

Publicerat
Jag har just inhandlat ett stativ till kameran, en EOS 450D, så nu söker jag efter en vettig fjärrutlösare för att kunna nyttja stativet fullt ut. Kom med tips om knapp & inköpsställe.

Tack på förhand!

Ska den vara trådad eller trådlös ?

Såg på tex. cyberphoto att det fanns en trådad från Canon som var relativt billig (Canon RS-60 E3, 190kr).

Annars finns det ju en uppsjö med trådlösa på tex. e-bay för 80 kronor och uppåt. Så orkar du vänta några dagar/veckor på ett paket från HongKong så kan det ju vara värt en tanke iaf. De allra billigaste kan säkert ha lite kanske-funktion dock.

Själv har jag en trådlös Hähnel-fjärr till min Nikon. Den panikhandlade jag på mediamarkt på självaste nyårsafton. Funkar kalas.

Publicerat

Denna är väl vad du ska titta på...

http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyber...hp?article=RC-6

Lagom stor peng och du får vad du behöver utan extra krusiduller... Har versionen som fanns före RC-6an... fungerar utmärkt... tvivlar inte en sekund på att denna gör något annat heller.... (har en 400D)

Publicerat

Finns universalvarianter från t.ex. hama, hänhel etc som är trådlösa. Finns från 99:-. Nackdelen med trådlösa är att de ibland inte funkar 100% (framförallt universal). Detta beror på att IR-mottagaren sitter fram på kameran. Brukar rekommendera trådbundna tack vare att dom alltid funkar (även universal, oftast :blush:).

Trådbundna finns från 199:-... tror jag... :wub:

För att försöka hålla mig inom forumets regler så kan jag inte nämna vilket företag som priserna gäller på eftersom jag jobbar där...

PM mig om du vill veta. Så kan jag dessutom kolla mer noga, har inte minne så det räcker för att memorera exakta priserna...

/Patrik, Fotosäljare :D

Publicerat
  • Författare

Tack för detta. Fördelen med den trådlösa är ju att man kan vara med själv på foton om man vill. Skulle tro att det blir en sån.

Har dessa tvåstegsfunktion så att man kan nyttja autofocusen korrekt? Sett på några "universal" & då var det inte det på alla, men hittar inte info ang detta.

Mvh!