Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rizzini Omnium

Featured Replies

Publicerat

Förra veckan köpte jag min första bössa, Det vart en Rizzini Omnium, Varför jag valde just den bössan var att den satt som gjuten i anlägget. Så igår hämtade jag bössan efter jag fått licensen, Det första jag gjorde var att åka till banan o slänga upp ett par papp skivor att kolla svärmen på. mycket nöjd med resultatet, sen så vart det 4 serier på sportingen, mycket nöjd med bössan är jag, Jag har aldrig skjutit så bra som jag gjorde igår, Helt klart mycket prisvärd bössa enligt mig.

Publicerat

Jag kom in på fjärde hagelbössan innan det blev riktigt rätt, hoppas du slipper det. :P

Skjut nu så mycket att du vet säkert att den tål det :lol:

Publicerat
  • Författare
Jag kom in på fjärde hagelbössan innan det blev riktigt rätt, hoppas du slipper det. :P

Skjut nu så mycket att du vet säkert att den tål det :lol:

Kommer inte bli några problem :P

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Är det någon här på forat som har några erfarenheter själv om Rizzini?

Publicerat

Tog hem en sån -94 (jag var 14) när jag skulle ha min första påk. Tog även hem en beggad Beretta för att ha nåt att jämföra med. Den var givetvis dyrare än Rizzinin och långt över min budget.

Men, bankboken fick länsas abrupt för Berettan var ljusår trevligare än Rizzinin.

Så min erfarenhet som inte är så lång säger mig att just den modellen var ett bottennapp.

Publicerat
  • Författare

Mycket har nog hänt på 16 år, Jag skiter i vad det står för namn på bössan, huvudsaken är att den passar och jag träffar med den vilket jag gör ^_^

Publicerat

Har för mig att dom testade den bössan i Vapentidningen för något år sedan. Den fick rätt bra kritik om jag inte minns helt fel. Ska försöka rota lite och se om jag kan hitta vilket nummer det var.

Mvh. Fitzo

Publicerat
Mycket har nog hänt på 16 år, Jag skiter i vad det står för namn på bössan, huvudsaken är att den passar och jag träffar med den vilket jag gör ^_^

Hoppas det går bra för dej med bössan!

Jag köpte för 20 år sen en bock som jag kom att bli symbiotisk med.. Med tiden slets bössan och när jag skulle lämna den på service för fjärde gången så gick det inte längre att finna delar till den. Sorg, stod där med en bössa som var bara jävla bäst för mej men vapnet isig bortom all räddning.

Kolla att du kan få tag på reservdelar om det skulle skita sig, fixar det sig så är det bara att leva och njuta av bössan!

Mvh!