Publicerat Juni 15, 201016 yr hej:) har varit på jakt efter en bra hagelbock ett tag då min nuvarande automat är en skramlig skrothög utan passform... nåväl. känt runt hos handlare och så men inte hittat något särskilt intressant. däremot på blocket finns det ju bössor man blir sugen på, nu hittade jag en miroku tio mil hemifrån men om den sitter illa på mig när jag testar den då. ska man köpa den för aatt det är en bra bössa och lämna in den till smen?? känns inte kul att åka dit och vända i dörren annars. det borde vara ett mindre problem att man behöver höja kolvkammen än att den behöver sänkas? hoppas få lite klarhet i detta
Publicerat Juni 15, 201016 yr Nja........det är ju lättare att ta bort trä än att lägga på......... Själv gick jag lös med raspen på min Perazzi när jag köpte den, men är den för låg så är det ju inga stora saker för en hyffsat händig person att fixa. 10 mil är väl inget!! 2 tim tur/retur kan det väl vara värt. Är priset bra och skicket ok så köp, en kolv går ju altid att fixa till.
Publicerat Juni 15, 201016 yr Författare precis vad jag ville höra! köpa en bra bössa och passa in bössan efter mig istället för att ränna runt hela sydsverige efter en bra bruksbössa som passar kan väl slänga in en följdfråga här om miroku har några sjukdomar? är en 3000.