Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nytt sikte till 9,3an

Featured Replies

Publicerat

Funderar på en nytt sikte till mooseklubban, sitter ett aimpoint 7000 på nu. vill ha bättre optik,kunna förstora upp till max 6..de räcker långt. samtidigt vara ett snabbt sikte,och belyst. saknar öppna riktmedel på bössan. varit inne på trijicon tidigare som verkar vara en bra kombination. tänkte mest ventilera lite,tips på andra bra belysta sikten...

Publicerat
  • Författare

dom som säljer nya trijicon på blocket, targetmaster och jägaren någon som har handlat av dom??..antar att sikterna är från staterna lr liknande

Publicerat
dom som säljer nya trijicon på blocket, targetmaster och jägaren någon som har handlat av dom??..antar att sikterna är från staterna lr liknande

Det negativa som kan anföras om Trijicon är att den han ett begränsat synfält i siktet, jag gillar dem inte men det är min personliga åsikt och har inget med om de är bra eller inte,

de är bra.

Men i valet mellan dem och meoptan som Markus tipsar om skulle jag välja meoptan.

/Christian

Publicerat

Nej jag har inte handlat av dom som alltid är det ju böket med garantier om man tar ett direktimporterat så se till att den du handlar av har bra kanaler inte för jag tror det händer så mycket med ett sikte men ändock.

Den trijicon som jag tror du skulle gilla är deras 1-4 men passa dig för 1,25-4 den är snäv i synfältet.

1-4an tyckte jag var jävligt fin när jag tittade i den på elmia förra året.

Publicerat
Funderar på en nytt sikte till mooseklubban, sitter ett aimpoint 7000 på nu. vill ha bättre optik,kunna förstora upp till max 6..de räcker långt. samtidigt vara ett snabbt sikte,och belyst. saknar öppna riktmedel på bössan. varit inne på trijicon tidigare som verkar vara en bra kombination. tänkte mest ventilera lite,tips på andra bra belysta sikten...

Har monterat ett Swarowski Z6i 1-6 nu, har ännu inte mer än övninskjutit med det, men jag tror och hoppas det ska passa bra som både hundförarsikte och på pass.

6 ggr räcker långt samt att jag gillar att det går att dra ned till 1 vid trånga lägen. Har också använt aimpiont tidigare men saknade ibland förstoringen.

/ekebo

Publicerat
  • Författare
Den trijicon som jag tror du skulle gilla är deras 1-4 men passa dig för 1,25-4 den är snäv i synfältet.

är inte vitsen med trijicon som aimpoint att skjuta med bägge ögonen öppna?!?

har skitdålig koll på belysta sikten men tror ja skulle trivas med ett där inte hela riktmedlet är belyst utan med bara en prick lr dyl.

meoptan verkar fin...snabb kollade på en elite 4200 här om dan..men som sagt de va en snabbkoll.. den serien ligger väl högst bland deras sikten ja nu finns ju 6500 åxå... men tyckte de va lite dyrt för en bushnell.. 7895kr(handladigitalt)...men ser nu dom tar 5995 i grannbyn.. ingen liten skillnad

Publicerat

Swarre Z6 1-6 som sagt tidigare. Haft den en säsong och jag är skitnöjd. Äkta 1 gångers förstoring gör att du kan skjuta med den som en aimpoint men med mkt större synfält och 6 gånger räcker till allt i drevjaktsform. Dyr men jävligt användbar! :rolleyes: Tycker du att du har råd så KÖP !

Publicerat
är inte vitsen med trijicon som aimpoint att skjuta med bägge ögonen öppna?!?

har skitdålig koll på belysta sikten men tror ja skulle trivas med ett där inte hela riktmedlet är belyst utan med bara en prick lr dyl.

meoptan verkar fin...snabb kollade på en elite 4200 här om dan..men som sagt de va en snabbkoll.. den serien ligger väl högst bland deras sikten ja nu finns ju 6500 åxå... men tyckte de va lite dyrt för en bushnell.. 7895kr(handladigitalt)...men ser nu dom tar 5995 i grannbyn.. ingen liten skillnad

Jo det är klart därför är det skönare med en äkta 1ggr förstoring som 1-4an har som inte förvränger bilden samt har stort synfält precis som en aimpoint

Publicerat
  • Författare
Jo det är klart därför är det skönare med en äkta 1ggr förstoring som 1-4an har som inte förvränger bilden samt har stort synfält precis som en aimpoint

aha du menade så..nu e ja me :)

• 2 weeks later...
Publicerat