Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktångest

Featured Replies

Publicerat

Är det någon annan än jag som hoppas sommaren ska gå snabbt så att älgjakten kickar igång ? hahaha Kanske kan stilla min hunger med lite bockjakt men det är inte samma sak !!! Inget går upp mot skogens konung.

Publicerat

Visst ska det bli kul när hösten kommer och all jakt drar igång. :unsure:

Men inte är det älgen jag längtar mest efter........

Publicerat

Det är precis samma abstinens som det brukar va så här års. Bara en lång jävla väntan på 1/8. :unsure:

Publicerat

Aldrig blev det då den 21/8...

Jobbig tid nu, väntan, cykling, väntan, cykling, lite spårning, väntan, cykling....

Enformigt.

• 3 weeks later...
Publicerat

ja man har en jäkla abstinens men jag lägntar mer till 1 oktober :blink:

Publicerat

Ja nog längtar man till den 6 september då älgjakten drar igång :blink: Även om det ska bli lite bockjakt innan och även kanske lite björnjakt :P Bara det att i bägge jaktlagen jag är med i är dom helt ointresserade jaga björn :S

Publicerat

Självklart längtar man till Älgjakten, men först ska jag jaga räv och Skogsfågel först

Publicerat

tja älgjakten är ju intressant på sitt sätt.... älgen smakar ju gott och vem vill inte tillbringa en vecka i skogen med några tyskar som har miljontals olika korvsorter med sig? Dock är det rådjur som är favoriten. Dom är lagom varska och lagom stora.

Publicerat

Längtan är total! Man får fixa och putsa på utrustningen medans väntan lider:) Har investerat en hel del det här året med kolvbyte, laddar upp 250gr kulor till 8 mm, extra halsban till astron, västar, mm..... Längtan går först till 1/8 då ungtiken ska få jaga på någon grävling, sen förstås till björnjakten som kommer att bli mycket intressant iår:) Sen som final drar älgjakten igång och sen är det bara att köra igång och varje ledig minut tillbringas i skog och mark ......... Faan va härligt det ska bli!!!!!!//// Ingemar som jobbar så han stupar denna tid på året:)

Publicerat

Tur att sommaren är kort. Innan man vet ordet av är hösten här. Som jag längtar till augusti till att börja med och sen 1 okt då taxvalpen ska börja jagas in.

Publicerat

Låt inte livet springa förbi er och njut i stället av nuet och det fina vädret vi har. Livet är alldeles för kort för bara väntan på något roligare! :lol:

Jag har jakt året om, men hösten är ändå lite speciell. Inga bromsar, myggor och annat kryp som annars gör allt i sin makt att förpesta tillvaron för oss i skogen.

Publicerat

Hmm, måste erkänna att älgjakten är en liten del av min jakt. Vi brukar jaga älg 3-4 dagar några dagar efter premiären sen blir det nån strö dag på hösten. Eftersom jag jagar 70-80 dagr/år så är det mindre än 10% av min jakt som går åt till älgjakt. Därför är det inget jättesug till älgjaktspremiären eller egentligen till nån premiär eftersom jag nästintill jagar året om. Det är bara viltslaget som skiftar. :lol:

Publicerat

Lider inte heller av någon abstinens eller ångest. Det finns skyddsjakt till förbannelse för den som vill, tillika får man aldrig slappna av med svinen. Det tråkiga med att jaga matvilt nu är värmen, utan vettiga kylmöjligheter är det rent olämpligt.

Men visst längtar man till älgjakten norrut, primärt för miljöombytet. Reser mycket mindre nuförtiden så jag kommer nog ha en mer avslappnad inställning till externa övernattningar i år. :lol:

Och visst blir det kul att komma igång med hundarna, fysiskt är dom i bättre form än någonsin sett till var vi är på året. Nu är det bara husse kvar :lol: Hoppas på en sval Augusti.

Publicerat

Jag längtar massor till 1/8 då rävjakten drar igång, när det väl är passerat så går tiden fort, sen helt plötsligt så är allt vilt lovligt.

Även då jag har jakt året runt (skyddsjakt) så längtar jag till ett par minusgrader och spårsnö :lol:

För att inte tala vad jag längtar tills det är dags att jaga in wachteln:D:D

Publicerat

Längtar till bockjakten men också första 1 aug då man kan börja jaga räv. Och det är något speciellt med älgjakten :D

Publicerat

i år har jag lyckats slå av udden på "besväret" med vak på gris och diverse projekt. jag börjar få känslan av att jakttidtabellen är gynnsam för oss jägare och det är inte lika jävligt som förr. grisen är räddningen.

Kalle