Publicerat Januari 12, 200620 yr Jag fick en jaktryggsäck i julklapp och har fått ett presentkort på en haglöf säck i en butik. Nu tyckte de på butiken att jag skulle lägga till lite pengar och ta en norröna säck istället, som kostar 2000 kr, haglöfen går på 1200. Vad ska man då välja? Norröna säcken har inbyggd sittstol och verkar skön att gå i, så den skulle man kunna ha till de flesta jakter, men 2000 kr för en jaktsäck känns som i värsta laget!!! Är visserligen vattentät och lätt samt smidig men jag skulle vilja veta lite mer hur den funkar i skogen. Är det ngn som har erfarenhet av denna norröna säck som kan säga om den är värd sina pengar??
Publicerat Januari 12, 200620 yr Har inte ngn erfarenhet av just denna Norröna-modell, men jag har ett par andra Norröna-säckar. Kan bara säga att det är kvalitet och funktion i världsklass. Dyra men kanske bäst. Man skulle ju kunna se det så att du får en Norröna för endast 800 pix!! Eller hur?
Publicerat Januari 13, 200620 yr Vilken Haglöfs e det? Polaren min har en sådan som han e supernöjd med! Men han jagar mest älg! Men de finns ju flera modeller!!! Den han har är deras "Lättviktare" med aluminiumstol, skydd för bössa mm. Borde ju inte va svårt att se vilken de e. Pris känner jag inte heller till! Men som sagt: Han e SUPERnöjd! Kanske får namnet av han ngn gång i framtiden!
Publicerat Januari 13, 200620 yr Norröna gör några av världens bästa ryggsäckar, haglöfs gör bra friluftsgrejer. Detta är säkerligen skillnaden i stort sett. Ska du gå mycket med ryggsäcken på tycker jag du ska slå till på en norröna, ska du sitta mycket kanske utanpåliggande stolen och priset vara bättre.
Publicerat Januari 20, 200620 yr Författare Lite blandade bud alltså....ja, jag får fundera lite. Men som sagt, norröna säcken är vattentät vilket kan vara bra då hösten inte alltid är torr Hmm......svårt de blev......