Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sikte till Brno 452 Lux. 22.lr

Featured Replies

Publicerat

Hejsan.

I dag så fick jag hem min Brno 22.lr och monterade mitt hör och häpna Olivon Tracker Pro vilket jag tidigare monterade bort på min Remington .308w och ersatte med ett Zeiss Conquest. Snålheten gjorde sig påmind och det var väll därför som jag satte dit det... Testade ett par skott med kikaren monterad och vred på rattarna och kors i taket, siktet betedde sig lika jävla illa som när det satt monterat på .308an!!! Man kan ju vrida hur som helst och det blir knappt nån skillnad, knäppen kan man inte lita på alls. Så jag tänker INTE ha nått med det där jävelskapet att göra nått mer!

Så nu till frågan: Vad ska man köpa för sikte till en 22a om man har en budget på 2000-2500:-?? Eller 3000:- Tipsa gärna om ringar också!

Jag har sökt på forumet men inte hittat det jag söker, eller så har jag missat det. :unsure:

Mvh//Matte. ;)

Publicerat

Jag var och panga med min flång nya brno varmint i går ,har en burris ff 4,5x14-42 monterad i warne stål fästen ,å det blev hur bra som helst .....rekommenderar fästena ,rickigt rejäla ,typ 350 kr ink frakt

Publicerat
  • Författare
Jag var och panga med min flång nya brno varmint i går ,har en burris ff 4,5x14-42 monterad i warne stål fästen ,å det blev hur bra som helst .....rekommenderar fästena ,rickigt rejäla ,typ 350 kr ink frakt

Var kan man finna dylika fästen och kikare.? :rolleyes: Är det lätt att justera in? Olivon är ju helt kajko!

Kan detta vara nått annars? Leupold

Hur är Nikko sterling?

Publicerat

Köpte fästena på vapen och skytte ,sikte är ju en smak sak personligen håller jag burris som mycket prisvärd...lycka till...

Publicerat
  • Författare

Jag har inte hittat det Burris siktet du skriver om. Har du nån länk? :wub:

Publicerat
  • Författare

Tack för det. :huh: Lite över budget dock. ;)

Publicerat
Hejsan.

I dag så fick jag hem min Brno 22.lr och monterade mitt hör och häpna Olivon Tracker Pro vilket jag tidigare monterade bort på min Remington .308w och ersatte med ett Zeiss Conquest. Snålheten gjorde sig påmind och det var väll därför som jag satte dit det... Testade ett par skott med kikaren monterad och vred på rattarna och kors i taket, siktet betedde sig lika jävla illa som när det satt monterat på .308an!!! Man kan ju vrida hur som helst och det blir knappt nån skillnad, knäppen kan man inte lita på alls. Så jag tänker INTE ha nått med det där jävelskapet att göra nått mer!

Så nu till frågan: Vad ska man köpa för sikte till en 22a om man har en budget på 2000-2500:-?? Eller 3000:- Tipsa gärna om ringar också!

Jag har sökt på forumet men inte hittat det jag söker, eller så har jag missat det. ;)

Mvh//Matte. :huh:

Publicerat
Tack för det. :lol: Lite över budget dock. :rolleyes:

Jo det förstår jag ,men kolla på någon sida från usa så är priset annorlunda......

Publicerat
  • Författare
Jo det förstår jag ,men kolla på någon sida från usa så är priset annorlunda......

Då ska jag kika där. ;) Tackar.

Vilket typ av sikte kan man jämnföra detta Bausch o lomb med?

Mvh//Matte.

Publicerat

Jag satte en Weawer Classic V-10 2-10x38 med Leoupolds höga Rimfire 11mm på min Brno 452 Lux .22wmr.

Importerade från staterna så det blev inte mer än 2,5k (inklusive fästen). Med dagens dollarkurs blir det nog närmare 3k.

Publicerat
Då ska jag kika där. :( Tackar.

Vilket typ av sikte kan man jämnföra detta Bausch o lomb med?

Mvh//Matte.

Bushnell Elit........