Publicerat Juni 18, 201015 yr Tjena, kan ni hjälpa mig att artbestämma mitt leupold 2-7x33? Det är tillverkat 1991. VX-I, VX-II, Vari-x I eller Vari-x II? Är de två första bara förkortningar av de andra två eller är det någon mekanisk skillnad? Jag har iallafall konstaterat att min luppe inte tillhör III:orna Vad kan man få för en dylik pjäs? // Gabbe
Publicerat Juni 18, 201015 yr är inte detdär ett L90 Scandinavian? Typ VX-i med bättre coating på liserna Andreas
Publicerat Juni 19, 201015 yr Det är en XII Scandinavian serien kom i början av 1993 och då står det "scandinavian" under Leupold namnet på justerhuset. De hade MC4 linssystemet vilket inte XII hade på den tiden. Det var på beställning av importören, Småländska vapen, som Leupold graderade upp linserna på XII serie 90. VX2/3 började de heta några år senare. Siktet verkar fint och med flip skydden borde du få ett par tusen för det. Leupold är egentligen det bästa/tryggaste beg. köpet man kan göra när det gäller kikarsikten. Garantin gäller oavsett antalet ägare och en auktoriserad verkstad finns i landet. //hälsn. Danne
Publicerat Juni 19, 201015 yr Författare Precis som Herbert sa så stod det på objektivringen att det var en Vari x-II, man kanske skulle kolla först innan man frågar Tack för svaren! // Gabbe