Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Browning hagelbock

Featured Replies

Publicerat

Hej

Har vart och kollat på 2 stycken browningbockar det ena var en B525 Hunter Elite och den andra var en B525 Sporting Elite

Är väldigt villrådig vilken jag ska köpa, båda är riktigt fina vapen men jag skulle vilja ha lite tips och råd om vad som kan tänkas vara bästa köpet.

Användnings området på hageljakten är duvor,änder och gäss och skogsfågel förstås.

Känner mej som en åsna mellan två hötappar vilken skulle ni ha köpt? Skulle bli väldigt glad om någon skulle vilja komma med råd.

Ni som har Browning bockar och jagar med vad tycker ni om ovan nämda modeller.

Mvh Jocke

Publicerat

Skillnaderna mellan dessa två bössor är att spången är bredare på sportingbössan. 10 mm vs. 6 mm.

Vidare är sportingbössan lite lättare att svinga medans hunter väger 250 g mindre.

Hunter är back-bored medans sporter inte är det. Varför kan jag inte förstå... mysko...

Ganska likvärdiga bössor.

Prioriterar du låg vikt så skaffar du hunter, prioriterar du en lättsvingad bössa skaffar du sporter.

Publicerat
  • Författare
Skillnaderna mellan dessa två bössor är att spången är bredare på sportingbössan. 10 mm vs. 6 mm.

Vidare är sportingbössan lite lättare att svinga medans hunter väger 250 g mindre.

Hunter är back-bored medans sporter inte är det. Varför kan jag inte förstå... mysko...

Ganska likvärdiga bössor.

Prioriterar du låg vikt så skaffar du hunter, prioriterar du en lättsvingad bössa skaffar du sporter.

Hej

Jag tycker inte att vikten är besvärande på sporterbocken, men den andra är ju lite lättare.

Back-bored är det en fördel över vanlig borrning eller är det vilket som? Sporting bocken känns väldigt trevlig när man hanterar den, är mer självgående i svingen än den andra men är fortfarande fundersam.

Mvh Jocke

Publicerat
Hej

Jag tycker inte att vikten är besvärande på sporterbocken, men den andra är ju lite lättare.

Back-bored är det en fördel över vanlig borrning eller är det vilket som? Sporting bocken känns väldigt trevlig när man hanterar den, är mer självgående i svingen än den andra men är fortfarande fundersam.

Mvh Jocke

Konceptet med back-bore avhandlades i en annan hageltråd häromveckan så den hoppar vi över nu ;)

Jag hade köpt en sporter före hunter utan att tveka.

Publicerat

Köp den du gillar själv, det är det viktigaste i slutändan endå

Publicerat
  • Författare
Konceptet med back-bore avhandlades i en annan hageltråd häromveckan så den hoppar vi över nu :huh:

Jag hade köpt en sporter före hunter utan att tveka.

Det känns som om sportingen är den som drar mest, huntern hade finare kolv trä men va fan, den dan duvan bromsar för en finare träbit så då ska jag nog köpa en sån ;)

Båda bössorna är nya så det är ju skoj med en ny bössa hur det än blir :D

Mvh Jocke

Publicerat

Hej har för mej att ingen 525 har back-bore, men jag kan ha fel det har hänt förut.

Har själv två Browning bockar, men ultran balanserar bäst,

ta den du tror du kommer ha mest glädje av.

MVH S

Publicerat
Hej har för mej att ingen 525 har back-bore, men jag kan ha fel det har hänt förut.

Har själv två Browning bockar, men ultran balanserar bäst,

ta den du tror du kommer ha mest glädje av.

MVH S

Kollade Brownings sida jag hade FEL, konstigt

MVH S

Publicerat

Ta jaktmodellen.. vinsten i bättre sving är försvinnande liten medan vinsten i mindre vikt för jaktmodellen är stor om du ska knalla och gå. Lättare bössan = snabbare skott.

Och Wizard, lägg dej nu inte i detta du är sportingnörd i detta sammanhang :rolleyes:

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Ta jaktmodellen.. vinsten i bättre sving är försvinnande liten medan vinsten i mindre vikt för jaktmodellen är stor om du ska knalla och gå. Lättare bössan = snabbare skott.

Och Wizard, lägg dej nu inte i detta du är sportingnörd i detta sammanhang :(

Mvh!

Hej

Vi får se hur det blir med bössan, ska åka till handlaren igen och klämma och känna lite till innan jag bestämmer mej.

Vill vara så säker jag kan bli innan jag bestämmer mej. Nu är det ju en del pengar det rör sej om. Även om det inte är någon av dom dyraste Browningarna så är dom ju inte skitbilliga heller. Det vore ju bra om någon ville köpa min drilling så jag fick loss lite mera pengar så jag slipper gräva så djupt i besparingarna :)

Mvh Jocke