Publicerat Juni 20, 201016 yr Efter att ha gjort lite försök har jag kommit fram till att mitt Astrohalsband inte tål fukt. Räckvidden försämras radikalt. Vad göra? Det är ett amerikanskt halsband, så någon garanti är inte aktuell. Kan man lämna in den på rep någonstans? Eller är det bättre att helt enkelt beställa ett nytt halsband?
Publicerat Juni 20, 201016 yr Efter att ha gjort lite försök har jag kommit fram till att mitt Astrohalsband inte tål fukt. Räckvidden försämras radikalt.Vad göra? Det är ett amerikanskt halsband, så någon garanti är inte aktuell. Kan man lämna in den på rep någonstans? Eller är det bättre att helt enkelt beställa ett nytt halsband? Hör med trampet.se
Publicerat Juni 24, 201016 yr Samma sak hände mig för några år sen med en Garmin GPSmap 60 och då satt man på pottkanten.. Efter det så har jag börjat handla svenskt även om det svider för det blir ju dyrare. Tyvärr så är det nog bara att köpa ett nytt.
Publicerat Juni 25, 201016 yr Författare Samma sak hände mig för några år sen med en Garmin GPSmap 60 och då satt man på pottkanten.. Efter det så har jag börjat handla svenskt även om det svider för det blir ju dyrare. Tyvärr så är det nog bara att köpa ett nytt. Jadu, den kommentaren hjälpte knappast. Jag köpte från USA eftersom Astron med DC30 inte fanns i Sverige vid tillfället. Sen är prisskillnaden så stor att jag nu kan köpa ett nytt halsband och ändå komma billigare undan än att köpa i Sverige.
Publicerat Juni 29, 201016 yr Jadu, den kommentaren hjälpte knappast. Jag köpte från USA eftersom Astron med DC30 inte fanns i Sverige vid tillfället. Sen är prisskillnaden så stor att jag nu kan köpa ett nytt halsband och ändå komma billigare undan än att köpa i Sverige. Då blev det en bra affär i alla fall =)
Publicerat Juni 29, 201016 yr Författare Har du kollat med Trampet.se? Japp. De kunde ville inte ta på sig att reparera den, men de påstår att det antingen är kretskortet som tagit stryk eller bara antennen som behöver bytas. Det vore underligt om det var kretskortet eftersom den fungerar utmärkt i torr väderlek.
Publicerat Juni 29, 201016 yr Ifall du hamnar vid vägs ände och tänkt kassera halsbandet så kan du prova att gägga på epoxy eller silikon på kretskortet som en s.k 'coating' i syfte att hålla det fritt från vatten.
Publicerat Juni 29, 201016 yr Trampet lagade upp antennfästena på både min 220 och min Dc20 utav US-modell utan minsta knussel....