Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kycklingar

Featured Replies

Publicerat

Nu har man fått beskåda första skoghönsfågeln med kycklingar.

En Järphöna o de hoppade överallt med kycklingar.

Svårt att räkna men 6-8st.

O de e ju inte fy skam :huh:

Nån fler som sett hur Tjäder, orre, ripkullar ser ut i år?

Publicerat

Har fåt rapporter på två tjäder kullar 5-6 kycklingar i varje bara 2-3 hundra meter mellan dom :huh:

Det kan nog bli ett bra fågel år i år mycke sork här i hudik trakten iaf

Publicerat

hittade 1 tyckande ripkyckling i mossan, var säkert fler men vände då jag hade hundarna med mig=)

• 2 weeks later...
Publicerat

va ute förra veckan på jaktmarken. Då såg ja en tjäderkul med 6-8 kycklingar i.

Publicerat

Gick ungefär en mil i måndags ute i min ödemark, resultat: en endaste gråfågel och det var en kråka.(dom är faktiskt grå)

Inte en tjäder, inte en ripa. Det enda av värde jag träffade på var en äten älgkalv som björnen hade packat ner under mossan.

Publicerat
Gick ungefär en mil i måndags ute i min ödemark, resultat: en endaste gråfågel och det var en kråka.(dom är faktiskt grå)

Inte en tjäder, inte en ripa. Det enda av värde jag träffade på var en äten älgkalv som björnen hade packat ner under mossan.

Fåglarna i ditt/mitt "område" visar sig bara på hösten, vilket jag inte klagar över iaf...:(
Publicerat

Faktiskt så är jag riktigt orolig även om det är en liten del av ett enormt område, jag kan ju ha lyckats hitta en tom rutt bland ett överflöd av fåglar men jag såg så dåligt med spår också, fjädrar och gropar och så.

Publicerat
Faktiskt så är jag riktigt orolig även om det är en liten del av ett enormt område, jag kan ju ha lyckats hitta en tom rutt bland ett överflöd av fåglar men jag såg så dåligt med spår också, fjädrar och gropar och så.
Har hört taskiga rapporter från övriga där åxå, även fast det inte behöver betyda nåt. Brukar bli förvånad varje gång jag jagar där, är ett väldigt "fågelsäkert" område oftast, men det kan skifta fruktansvärt med tillgång bara några dagar mellan jakterna. Nu är det ju som sagt ett enooormt område och de små områdena man jagar av tycker jag kan vara fruktansvärt ojämna....finns inga andra områden som kan liknas med detta enligt mina personliga åsikter...=)