Publicerat Juni 21, 201016 yr Någon som har tips på vart man kan få tag i ett bra, STARKT hundgårdsnät? De flesta oavsett tillverkare/inköpsställe verkar vara av samma standardmått/trådtjocklek. Och det har liksom uppdagats att vanligt typ Gunnebonät duger INTE här, det bits/dras alltför lätt sönder... kanske man snarare skulle satsa på något rejält industrinät med rejälare trådar och ev mindre maskor, men vart köper man sånt? Alternativet är ju uppenbart, färdiga sektioner... dock ett betydligt dyrare sådant och dessutom mer svårbyggt om marken är lite ojämn (eller?), dessutom har ju näten den uppenbara fördelen att man kan gräva ner dem ett par dm och då samtidigt får ett utgrävningskydd... men finns inte nätet som motsvarar våra krav att få tag på så blir det väl sektioner vad det lider ändå...
Publicerat Juni 21, 201016 yr Nätfyllda sektioner är helt överlägset, visst det blir lite bökigt med ojämnt underlag men helst ska det ju stå på någon form av syll så det brukar ordna sig ändå. Som undergrävningsskydd kan t.ex 60 cm högt galvat Gunnebo användas som lämpligen fästes i den nyss nämnda syllen. Dyrare? Ja, absolut! Bättre? Utan tvekan!
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Jag är också på jakt efter ett bra nät till hundgård... finns det några bra tips på inköpsställen kanske? Sektioner funkar inte för mig.
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Har sett att det är någon som har rest mängder med nät längs vägarna överallt...
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Har sett att det är någon som har rest mängder med nät längs vägarna överallt... Du vill ha mer viltolyckor eller?
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Troax är väl det stabilaste man kan ha tror jag. Men då är man ju inne på sektioner ändå
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Nu har jag inte varit så noga med att det ska vara snyggt så ja tog 8mm armeringsmatta och klippte av. bygger fort och lägger man dubbelt så får man fina maskor. Ser ut som stryk men där rymmer fasen inga hundar.
Publicerat Oktober 4, 201015 yr Nu har jag inte varit så noga med att det ska vara snyggt så ja tog 8mm armeringsmatta och klippte av. bygger fort och lägger man dubbelt så får man fina maskor. Ser ut som stryk men där rymmer fasen inga hundar. Tönkte föreslå just detta innan men visste inte om de var täta nog att hålla en mindre terrier inne.