Publicerat Juni 22, 201015 yr Morsning nu blir det en hagelautomat... Har en Urika 391 kal 12 i bra skick hemma på prov. Borde väll vara ett safe köp för ca 7.000 kr?? Blir en tur till banan ikväll.. Tyvärr åker då 20:an ur garderoben, men det kan ju ändras ) Några fler som har dylika tingest i skåpet hemma? Pikehunter
Publicerat Juni 22, 201015 yr Morsningnu blir det en hagelautomat... Har en Urika 391 kal 12 i bra skick hemma på prov. Borde väll vara ett safe köp för ca 7.000 kr?? Blir en tur till banan ikväll.. Tyvärr åker då 20:an ur garderoben, men det kan ju ändras ) Några fler som har dylika tingest i skåpet hemma? Pikehunter Japp har en dylig i skåpet. Har inte ångrat mig ännu. //
Publicerat Juni 22, 201015 yr Morsningnu blir det en hagelautomat... Har en Urika 391 kal 12 i bra skick hemma på prov. Borde väll vara ett safe köp för ca 7.000 kr?? Blir en tur till banan ikväll.. Tyvärr åker då 20:an ur garderoben, men det kan ju ändras ) Några fler som har dylika tingest i skåpet hemma? Pikehunter Har också en och har inte ångrat mig en sekund! //Girra
Publicerat Juni 22, 201015 yr Jag har också en funkar perfekt med alla plugg jag provat är mycket skön att skjuta med så jag har inga planer på att he bort den. enda som är lite dåligt att min går tungt att ladda om näär det börjar vara kallare än 10 minus ute på vinter har faktiskt missat att ladda om ett jaktskott då första och sista gånen hoppas jag
Publicerat Juni 22, 201015 yr Författare Skall mest användas till mås och kråkfågljakt + duvor av lera. Under jaktsäsongen på vintern blir det drillingen. Sköt sådär på banan idag - eller nu ljuger jag, sköt skitdåligt. Ligger nog högt. Får väll fixa till det. Annars funkade den klanderfritt.. Grabben som är 15 år - krossade gubbarna med sin Tikka 412, serie på 17, 18 och 21. Blev bästa serien av 50 st. Faan man får passa sig där :-) //Pikehunter
Publicerat Juni 22, 201015 yr Handlaren jag var hos vill ha 9 500 för en Urika men då ingår koffert. Tycker det låter lite mycket med 2 500 extra för en koffert, dessutom är bössan inte ömt behandlad med flera skavanker på kolven, framstocken och framstocksmuttern. Får pröva att pruta lite, så kanske. Men rekylen är ju frånvarande och det var en härlig bössa att avfyra
Publicerat Juni 29, 201015 yr Författare licensansökan inskickad så nu är det bara en tidsfråga.. :-) //Pikehunter