Publicerat Juni 22, 201016 yr Måste faktiskt ge en eloge till Erätukku och Posten. Beställde ett nytt vapenskåp via Erätukkus hemsida i Söndags, idag står det här hemma med bössorna på plats. Vart mäkta förvånad när posten ringde på fm, och frågade om de kunde komma ut med skåpet vid lunchtid, jag hade ju ställt in mig på en lång väntan, iom att det flaggas om "skåpbrist".. En fet känga vill jag också ge till den/de som bestämt att jag måste lägga ut en massa tusenlappar på en nytt skåp..
Publicerat Juni 22, 201016 yr Kul när det funkar! synd att din trägarderob inte duger som vapenskåp längre
Publicerat Juni 22, 201016 yr Vaaa jag trodde att det var torrdasset som gällde!! Plåtskåp kan det va något det. /Christian
Publicerat Juni 22, 201016 yr Författare Hehe.. Texten på lappen som sitter på insidan av dörren på det gamla plåtskåpet, lyder "SS 01, Rekommenderas av Rikspolisstyrelsen"... Ja det var då det..
Publicerat Juni 23, 201016 yr Crowfear, har du en länk till de nya bestämmelserna, dvs hur skall "godkända skåp" vara märkta? Skrotvärdet på ett 150 kilosskåp är väl uppe i 300 spänn nu iaf.
Publicerat Juni 23, 201016 yr Författare Crowfear, har du en länk till de nya bestämmelserna, dvs hur skall "godkända skåp" vara märkta? Skrotvärdet på ett 150 kilosskåp är väl uppe i 300 spänn nu iaf. Jajamän, länk finns i den här artikeln. http://www.jaktojagare.se/se/article.php?i...p;context=60321 Jag tänkte bubba ut min gamla skåp till laddboden, och förvara krut mm i, så kommer det ju till nån nytta i alla fall. Känns ju helsjukt att slänga ett fullt fungerande skåp för 20 vapen..