Publicerat Juni 23, 201015 yr Tja! Vi hade en vapenvisning på våra banor i Sunderbyn i helgen som gick, jag testade en Fabarm Axis sporting med 81cm pipor och döm om min förvåning den var ju riktigt skön att skjuta med dom hade även en Elos sporting som var hyfsad. Enligt säljaren så är Fabarm ganska stort i England?? jag har ju tänkt på en DT 10 det finns ju även en modell som heter STL sporting det är "flaggskeppet" för ca 24000:- nu skjuter jag 682 Gold e men den har endast 71 pipor och jag skulle vilja ha en med längre pipor, 682:an kvar för jakt men skjuter och tävlar en del sporting. Undrar vad vad det är för kvalitet på dessa????
Publicerat Juni 23, 201015 yr Ruskigt intressant fråga! Har en Fabarm modell äldre, tvärslut efter många många skott och års nötande. Dilemmat med den är att bössan är så pass gammal att det är skitsvårt att få tag på nya reservdelar till den. Hur det ser ut med de nyare modellerna vet jag inte men jag inbillar mej att det måste vara bättre än de äldre. Kvalitetsmässigt då.. Min har funkat bra, min gissning är att den då var något litet snäpp sämre än Beretta tex men påtagligt mycket billigare även. De nya bössorna ser ut att ha blivit bättre. Fick tag på några modeller på Bosjökloster för några år sen, Max Luxux och vad de nu hette. Skräp rakt igenom och genutint uselt! Puckot som baxat dessa bössor till mässan måste ha haft någon hjärnblödning för bössorna var inte klara, inpassning mellan låda och kolv var så usel att ett granbarr lätt tagit sig in i mekanismen. Bestämde då att Fabarm inte skulle ersätta gambocken. Nu har de då en radda nya modeller, sköt med dem på Tullgarn och jag måste säga att jag gillade dem! Tekniskt så gissar jag att de ligger kvar kvalitetsmässigt snäppet under Beretta men inget ont i det, går nog att skjuta ruskigt mycket med en Fabarm innan man börjar notera sämre kvalitet. Däremot så är jag ruskigt nyfiken på möjligheter till service osv för vapnen. De kan inte laga min gamla bock då den är för gammal, hur ser det ut med de nyare? Jag skulle nog kunna tänka mej en sån här bock faktiskt, gillade dem och sköt bra med dem. Fabarm ligger bra till sen tidigare för gud vet hur mycket jag skjutit med den gamla bocken.. Se där, mycket "tyckande" och lite fakta Mvh!
Publicerat Juni 24, 201015 yr Vet om 3 Axis som andvänts av sportingskyttar i Finland, den ena vann FM ifjol. Mig veterligen så har dom väl inte strulat någo värre. Därmed e' dom knappast anus
Publicerat Juni 24, 201015 yr Fabarm bygger en hel del trevliga premium-bössor för dyra pengar och dessa lär inte vara anus. Men, precis som många andra bössmakare (läs; namn på vapen) så finns det flera olika priskategorier och segment.