Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

ofrivilliga lagbrott avs jakt & vapen

Featured Replies

Publicerat

Det här är kanske mer än önskan än en fråga...

I senaste numret av Svensk jakt beskrivs hur två syskon blivit ertappade med att felaktigt förvara vapnen hos sin pappa.

Om jag förstår artikeln rätt så är det trots att polisen anmäler i förväg att de skall titta förbi inte helt ovanligt att olika fel uppdages.

Antalet jaktkortslösare sjunker och det finns de som är oroliga för att dessa sjunker mer än antalet faktiska jägare...

(Jag har själv träffat personer som trodde att jaktkortsavgiften ingick i medlemskapet, men det var innan Maggie...)

Jag har hamnat i lfera diskussioner kring vad som egentligen gäller för förvaring av ammunition och krut.

Skulle inte förbundet kunna be polisen om en liten sammanställning (Om ni mot förmodan inte har detta klart för er redan) kring vilka brott som är vanligast i dessa sammanhang och sedan publicera detta i Svensk Jakt?

Jag menar alltså brott som kan antas begås utan att den skyldige är riktigt medveten om att det är ett brott.

Självklart är det den enskilldes plikt att hålla koll på vad som gäller. Men statistiken visar om jag förstår det rätt att lite hjälp på traven vore på sin plats.

Alternativt skulle det kanske t.o.m. vara möjligt att få med en liten bilaga när NVV skickar ut jaktkorten? (Om förbundet gör "jobbet")

MVH // Henrik

Publicerat
Det här är kanske mer än önskan än en fråga...

I senaste numret av Svensk jakt beskrivs hur två syskon blivit ertappade med att felaktigt förvara vapnen hos sin pappa.

Om jag förstår artikeln rätt så är det trots att polisen anmäler i förväg att de skall titta förbi inte helt ovanligt att olika fel uppdages.

Antalet jaktkortslösare sjunker och det finns de som är oroliga för att dessa sjunker mer än antalet faktiska jägare...

(Jag har själv träffat personer som trodde att jaktkortsavgiften ingick i medlemskapet, men det var innan Maggie...)

Jag har hamnat i lfera diskussioner kring vad som egentligen gäller för förvaring av ammunition och krut.

Skulle inte förbundet kunna be polisen om en liten sammanställning (Om ni mot förmodan inte har detta klart för er redan) kring vilka brott som är vanligast i dessa sammanhang och sedan publicera detta i Svensk Jakt?

Jag menar alltså brott som kan antas begås utan att den skyldige är riktigt medveten om att det är ett brott.

Självklart är det den enskilldes plikt att hålla koll på vad som gäller. Men statistiken visar om jag förstår det rätt att lite hjälp på traven vore på sin plats.

Alternativt skulle det kanske t.o.m. vara möjligt att få med en liten bilaga när NVV skickar ut jaktkorten? (Om förbundet gör "jobbet")

MVH // Henrik

Ingen dum idé. Föreslår dock att du pitchar idén själv till chefredaktören, så kommer förslaget från en medlem... vilket kan vara väl så effektivt som från en tjänsteman :wacko: !

Publicerat

Jaktkort, ja. Där påminde du mig om att det är dax att gå till posten...

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.