Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Pipsprängning?

Featured Replies

Publicerat

Hej alla glada!

Fick idag hem en gammal sida sida på posten. Behövde ett "extra hagel" så jag köpte en gammal Winston .

Köpte detta osett..... Fick nämligen det på köpet när jag köpte en stutsare.

Jag tog upp o kollade på det , då såg jag att det fins ett litet märke på vänster pipa, Lite under halva pipan. Det är lixom som en liten liten gropp/bubbla in i pipan.

Jag ringde upp till Boliden där jag köpt detta och frågade om man kunde riskera pipsprängning. Deras svar var att det ej var någon fara med detta!

Har ni någon erfarenhet av detta?

Vad tror ni?

MVH

Publicerat
Hej alla glada!

Fick idag hem en gammal sida sida på posten. Behövde ett "extra hagel" så jag köpte en gammal Winston .

Köpte detta osett..... Fick nämligen det på köpet när jag köpte en stutsare.

Jag tog upp o kollade på det , då såg jag att det fins ett litet märke på vänster pipa, Lite under halva pipan. Det är lixom som en liten liten gropp/bubbla in i pipan.

Jag ringde upp till Boliden där jag köpt detta och frågade om man kunde riskera pipsprängning. Deras svar var att det ej var någon fara med detta!

Har ni någon erfarenhet av detta?

Vad tror ni?

MVH

Lämna bössan till en kompetent vapensmed som kan smida ut bucklan till dig så slipper du oroa dig.

Jag hade aldrig skjutit med ett vapen med en dylik skavank, det är ett som är säkert.

Pipsprängning är inte att leka med, även om oddsen är små...

...jag menar, det finns faktiskt folk som vinner på lotto så även små odds slår in!

Publicerat

ENligt vapen smeden hemma vid så är inte en boggla/inträngning i en hagelpipa något problem så länge den inte går runt om.

MEN jag håller med Wizard, inget blir billigare att laga sedan och särskilt inte efter en pipsprängning.

Lämna den till en vapen smed som smider ut den, min smed uppskattade priset till ca 500-800. Billig livförsäkring.

//