Publicerat Juni 27, 201016 yr Håller på att ledsna på att tvingas dementera benstöd och klämma in bössan i ett för trångt fodral så söker ett nytt. Samtidigt tänkte jag att det skulle vara väldigt smidigt att använda ett som även fungerar som skjutmatta släpar idag med en filt det funkar hyfsat på vintern men blir både blöt och full med barr och skräp på sommaren Jag söker alltså ett fodral som sväljer långa bössor och fungerar som liggunderlag, det ska helst tåla vatten och inte samla barr och smuts dessutom väl vadderat så det skyddar bössan.
Publicerat Juni 27, 201016 yr Håller på att ledsna på att tvingas dementera benstöd och klämma in bössan i ett för trångt fodral så söker ett nytt. Samtidigt tänkte jag att det skulle vara väldigt smidigt att använda ett som även fungerar som skjutmatta släpar idag med en filt det funkar hyfsat på vintern men blir både blöt och full med barr och skräp på sommaren Jag söker alltså ett fodral som sväljer långa bössor och fungerar som liggunderlag, det ska helst tåla vatten och inte samla barr och smuts dessutom väl vadderat så det skyddar bössan. nu tycker jag att du sviker våran norrländska image, en trasmatta med byggplast på kanske (på sin höjd).
Publicerat Juni 27, 201016 yr nu tycker jag att du sviker våran norrländska image, en trasmatta med byggplast på kanske (på sin höjd). Ligger själv direkt i lervälling eller noga utvald snödriva
Publicerat Juni 27, 201016 yr Författare nu tycker jag att du sviker våran norrländska image, en trasmatta med byggplast på kanske (på sin höjd). Hihi det har du rätt i är men min brandfilt har jag fått kasta då den var mera lik en igelkotte av skog som fastnat i den Är det OK om jag köper en billig matta från Rusta då
Publicerat Juni 27, 201016 yr Hihi det har du rätt i är men min brandfilt har jag fått kasta då den var mera lik en igelkotte av skog som fastnat i denÄr det OK om jag köper en billig matta från Rusta då ja om det är andrasortering.
Publicerat Juni 27, 201016 yr Författare ja om det är andrasortering. Hittade denna för 99spänn tyvärr bara 50cm bred och det räcker inte för min axelbredd..... kanske skulle köpa två och sy upp ett fodral är det OK för Jante
Publicerat Juni 27, 201016 yr 2 st fan vad du ska handla vidlyftigt. nej så där extravaganza saker går inte att köpa totalt slöseri. nej nu börjar det gå för långt, var det inte vettern eller var det någon annan som tog hem bra drag bags.
Publicerat Juni 27, 201016 yr Köp liggunderlag på öb, då kan du kosta på dig 2. Dom kostar 29 spänn st.
Publicerat Juni 27, 201016 yr Det finns bra Drag Bag hos Terräng. Tasmanian Tiger tror jag min heter och den är bra. / Johan
Publicerat Juni 27, 201016 yr Författare Det finns bra Drag Bag hos Terräng. Tasmanian Tiger tror jag min heter och den är bra. / Johan Den såg fin ut men är 121 och min bössa är 125
Publicerat Juni 27, 201016 yr Hihi det har du rätt i är men min brandfilt har jag fått kasta då den var mera lik en igelkotte av skog som fastnat i den Men det låter ju toppen. Då slipper du ju köpa en dyr spikmatta
Publicerat Juni 29, 201016 yr Vet att Mr Mauser i någon tråd skrivit om en riktigt trevlig Vapenfodral/skjutmatta som såg riktigt fin ut. Men den går nog bort, den är nog för fin för att maddog ska godkänna den tror jag. Mvh Fredrik
Publicerat Juni 29, 201016 yr Lars, jag har kört med en "Gun Bag/shooting mat" från Aimfield sports i England som funkat rätt bra Aimfield sports Den går att justera en del i längsled med hjälp av en expanderbar skyddshätta och jag har använt den tillsammans med min T3:a och monterad frontdämpare utan större olägenheter. Om sedan Maddog kan acceptera den vete gudarna men det är måhända en annan historia. Henrik
Publicerat Juni 29, 201016 yr Författare Den såg fin ut och 51tum räcker på längden, minns att jag sett bilder på din matta och lite sökande gav denna Är det den biten som benstöden står på som är förläningsdelen och ungefär hur bred är den ser ut som ett gränsfall att ställa benen på Tål den vatten och antar att tyget är sådant att det inte samlar upp skräp? maddog: skicka ett pm om jag ska beställa en till dig också...... alla vet att du är en prylbög som inte vågat ur garderoben ännu
Publicerat Juni 29, 201016 yr Den såg fin ut och 51tum räcker på längden, minns att jag sett bilder på din matta och lite sökande gav denna Är det den biten som benstöden står på som är förläningsdelen och ungefär hur bred är den ser ut som ett gränsfall att ställa benen på Tål den vatten och antar att tyget är sådant att det inte samlar upp skräp? maddog: skicka ett pm om jag ska beställa en till dig också...... alla vet att du är en prylbög som inte vågat ur garderoben ännu ja kanske det just på tävling är det inte så dumt, dock kommer jag att plågas när skytterna bredvid ligger i vattenpölar utan att klaga och jag ligger på min dyra tactical fäll. nej tyvärr det får bli naturell för mig på sin höjd liggunderlag (har haft med på alla tävlingar men bara använt på en) har redan problem med självkänslan för att jag har en så bra bössa.
Publicerat Juni 30, 201016 yr Författare Beställt Henriks modell nu, återstår att se vem som får påminna om denna i framtida möten maddog Jag har en klar fras du får fila på en riktigt elak till mig Tror inte att denna kommer att utveckla mig som skytt men blir några färre saker att irritera mig på och framförallt mindre packning då man åker och skjuter
Publicerat Juni 30, 201016 yr Beställt Henriks modell nu, återstår att se vem som får påminna om denna i framtida möten maddog Jag har en klar fras du får fila på en riktigt elak till mig Tror inte att denna kommer att utveckla mig som skytt men blir några färre saker att irritera mig på och framförallt mindre packning då man åker och skjuter fan lars det är ju öppet mål på tråkningar om jag vinner över dig, jag ser framför mig hur dragkedjan på bagen fryser fast så du får stå över en station. förresten zeiss 6-24 är värdelöst har jag hört från folk som vet.
Publicerat Juni 30, 201016 yr Författare fan lars det är ju öppet mål på tråkningar om jag vinner över dig, jag ser framför mig hur dragkedjan på bagen fryser fast så du får stå över en station. förresten zeiss 6-24 är värdelöst har jag hört från folk som vet. Hihi finns ingen dragkedja och bra att du påminde mig om gluggens oduglighet så har jag något att skylla på om det otroliga skulle inträffa
Publicerat Juni 30, 201016 yr Hej Lars, jag har missat att svara dig men jag har varit inlagd för de sista operationen (sitter faktiskt på sjukhuset och skriver dessa rader). Läser att du nu beställt sama skjutmatta/vapenfordrel som det jag har, jag tror inte att du blir besviken. Yttertyget är någon form av cordura och tål givetvis smuts etc riktigt bra, den har blivit riktigt dyblöt vid ett antal tillfällen utan att det säter andra spår än att jag hänger upp fodralet på tork när jag kommer hem. Den delen som benstöden står på är inte förlängningsdelen utan det är den delen so man viker in över kolven och sedan förankrar med kardborreband. Förlängningsdelen är en "huva" som man drar över den andra ändan av fodralet när man vikt ihop och knäppt ihop det Henrik