Publicerat Juni 27, 201015 yr Hej. undrar hur mycket en merkel 96k 12*12/7*57r från år 2000 i nyskick är värd?
Publicerat Juni 27, 201015 yr Har inte en aning men du bör nog säga om det sitter ett hak eller vridmontage på den. Optik? Säkert en bild eller två för att bedöma skick.
Publicerat Juni 27, 201015 yr Torsbo har en liknande med hakad Leupold för 34500:-. Har din inget sikte så dra bort 10-15 000:- Sen får man dra av några tusen för privatköp eftersom handlarna har garantier. Detta är bara ett riktvärde eftersom du inte gett så mycket info om det finns uppgraderat trä eller liknande som påverkar prisbilden.
Publicerat Juni 27, 201015 yr Författare Ursäkt. det kanske blev lite dålig info. nä det är jag som tänkt köpa en drilling, finns en på blocket i värmland inte långt ifrån mig, som han ska ha 30500 för med rödpunkt. har ingen erfarenhet vad gäller drillingar, så alla tips o råd mottages. mvh P
Publicerat Juni 28, 201015 yr Ok, priset verkar vara lite väl högt. Ett fast montage är ca 8-10 000:- billigare än ett hakmontage. Det sitter även en mindre bra kikare på (belyst) som inte är värd många kronor så med tanke på vad Torsbo tar för en liknande bössa med hakad Leupold så är mitt råd att köpa den istället eller att pruta ner bössan i Värmland 5-7 000:-
Publicerat Juni 28, 201015 yr Lite ot, men ändå. Jag tycker det verkar som att priset ändras ganska mycket med säsong, och underligt nog så verkar de vara billigare nu alldeles innan säsongen än i slutet/ efter säsongen. När jag köpte min i feb- mars så fans det i prinsip ingen drilling på blocket under 20k och nu finns det massor, och många förblir osålda.
Publicerat Juni 28, 201015 yr Lite ot, men ändå. Jag tycker det verkar som att priset ändras ganska mycket med säsong, och underligt nog så verkar de vara billigare nu alldeles innan säsongen än i slutet/ efter säsongen. När jag köpte min i feb- mars så fans det i prinsip ingen drilling på blocket under 20k och nu finns det massor, och många förblir osålda. Kan vara att folk vill byta bössa innan säsongen och försöker då sälja av den gamla innan nyköp. Såg att det fanns en Krieghoff för under 20k vilket måste betecknas som mycket billigt även om hagelkalibern är lite udda (16/65). Det sitter t om en hakad Henzoldt (Zeiss) 1,5-6X42 på den!!!! Ammo i kal 16/65 kostar 6,10 skr/st för 3:or och 5:or på Vapex....
Publicerat Juni 28, 201015 yr Kan vara att folk vill byta bössa innan säsongen och försöker då sälja av den gamla innan nyköp. Såg att det fanns en Krieghoff för under 20k vilket måste betecknas som mycket billigt även om hagelkalibern är lite udda (16/65). Det sitter t om en hakad Henzoldt (Zeiss) 1,5-6X42 på den!!!!Ammo i kal 16/65 kostar 6,10 skr/st för 3:or och 5:or på Vapex.... Den vara jag på väg att köpa, för den har legat på robsoft ett tag, men säljarn verkar inte vara så sugen på att sälja.. Har legat ute sen i januari tror jag.