Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

prisfråga HQ 1640

Featured Replies

Publicerat

dunka mitt huvud hårt i väggen nu gott folk. nu har de slagit slint totalt :lol:

HQ 1640 8x57js

pecar berlin 1½-4x20 monterat på vapnet med weaver 26mm ringar ( inte inskjuten dock! )

RCBS laddverktyg

120-130 hylsor 1ggr skjutna, kalibrerade o klara för: hattar o krut o kulor sen klara!

ca 20st jaktladdade patroner med 220gr sierra gk 220gr,

VÄLDIGT bra gummibakkappa, vet inte namnet men bra är den! :D

ca 10-150kulor sierra GK 220gr

ca 50 hattar kvar som passar min jaktladdning.

vad ska man ta för pris? har inte den blekaste, nu ska den iaf ut, mitt sista kulvapen som finns i garderoben = skandal!

men priset har jag ingen som helst susning om så ja vad säger ni erfarna vetande gubbar o gummor om passande pris?

säljas ska den för nu är det bara 1 bössa o 1 sikte som finns i mina ögon och dom passar inte ihop alls men jag SKA ha det ändå B)

så nu säljs ja alla kulvapen till förmån för den kombon!

mvh

Publicerat
dunka mitt huvud hårt i väggen nu gott folk. nu har de slagit slint totalt :lol:

HQ 1640 8x57js

pecar berlin 1½-4x20 monterat på vapnet med weaver 26mm ringar ( inte inskjuten dock! )

RCBS laddverktyg

120-130 hylsor 1ggr skjutna, kalibrerade o klara för: hattar o krut o kulor sen klara!

ca 20st jaktladdade patroner med 220gr sierra gk 220gr,

VÄLDIGT bra gummibakkappa, vet inte namnet men bra är den! B)

ca 10-150kulor sierra GK 220gr

ca 50 hattar kvar som passar min jaktladdning.

vad ska man ta för pris? har inte den blekaste, nu ska den iaf ut, mitt sista kulvapen som finns i garderoben = skandal!

men priset har jag ingen som helst susning om så ja vad säger ni erfarna vetande gubbar o gummor om passande pris?

säljas ska den för nu är det bara 1 bössa o 1 sikte som finns i mina ögon och dom passar inte ihop alls men jag SKA ha det ändå B)

så nu säljs ja alla kulvapen till förmån för den kombon!

mvh

jag skulle tro du kan räkna med runt 2000 kr +/- några hundra. 1000 för bössan, 500 för sikte, 300 för laddverktyg och 200 för resten ca :D

Kalle

Publicerat
  • Författare

då tackar jag för den infon. typ som jag räknat med, då åker den ut på blocket nu då för 2500kr o så får man se om någon vill köpa :lol:

Publicerat

Bilder ?

Publicerat
  • Författare

då min dator fick för sig o tvärdö med allt som va på den så har jag tyvärr inga för stunden. ska dock försöka ta lite kort senare idag eller imorgon beroende lite på om jag får igång kameran, som förövrigt oxå har en nära döden upplevelse :D

men bilder de kommer så fort jag får tid o så fort mina saker vill funka :lol:

Publicerat

tog bort svaret ,läste annonsen nyss :lol:

Publicerat
  • Författare

PICT0055.jpg

en jäkligt dålig bild men de är de jag hittade på photobucket, fixar bättre sen :D

Publicerat

Det där lät jäkligt intressant.

Det är ju f*n att det är så långt till Varberg och det är ett mindre helvete att skicka vapen nu.

Vilken årsmodell är det förresten?

Alu eller stål underbeslag?

Publicerat
  • Författare

va bra de, det som är tanken när man säljer har jag hört :D

skicka vapen är väl ingen svårighet, vet inte riktigt om dom på posten i varberg har missat men senast jag skicka vapen va i mars med dom utan några nej då ;) annars är frakten lätt o lösa via bussgods o slutstycket via posten så är problemet löst B)

hmm de va en jäkla bra fråga :D de får jag ta o titta upp faktiskt,

obs bilden är extremt dålig ser jag, o fel sikte på bilden likaså -_-

Publicerat

Vågar man lite på Bussgods, har för mig att dom inte transporterar vapen söder om Dalarna med iom att dom inte kan garantera att dom följer RPS riktlinjer?

Dom gånger jag varit hos mitt ombud för att hämtat paket så brukar det gå till på följande sätt.

Kliver in genom dörren, snubblar nästan på en trave paket.

Tittar runt i lokalen utan att se en kotte, bara spridda skurar med paket som ligger lite överallt.

Passar på att kolla in lite köksinredning för möjlig framtida renovering, huvudnäringen för dom är kök.

Lyfter på ett och annat paket för att kolla bänkskivor.

Någon säger helt plötsligt "Hej, vad kan jag hjälpa till med?", kan ta allt från 30 sekunder upp till flera minuter.

Jag säger vem jag är och att jag har ett paket att hämta, får det i handen efter en påskrift, ingen leg. kontroll.

Det är inte menat som kritik mot Bussgods eller ombudet, har alltid varit snabba leveranser och servicegraden från ombudet slår posten på fingrarna 7 dar i veckan.

Alltid trevliga, har inga problem med att hålla öppet en kvart extra om man ringer till dom etc.

Fast man kan ju iof hämta vapen/kulor/krut etc hos sin lokala ICA handlare med och säkerheten där är nog inte större.

Dom blev lite bleka när kompisen öppnade ett paket med 1,5 kg krut på disken för att kolla att inte innehållet var lika illa tilltygat som paketet. :D

Publicerat
  • Författare

jo bussgods kan ha sina ljusa stunder ( om än inte ofta ) men vapentransportering löser man alltid ;)-_-

säkerheten på ica brukar vara hög, iaf här i mina trakter då de står mestandels tjurkärringar i postavdelningen o ser allmänt skitgriniga ut = avskräckande som att gå in till ett gäng påtänka vapenlängare :D

Publicerat

Jag kan vara intresserad av bara siktet, men du kanske inte vill sälja separat?? Vad är det för riktmedel?

Publicerat
  • Författare

visst kan man ha mkt fritid men va fan. fick ett mail där de stog att man får inte sälja handladdad ammo utan tillstånd ( skrivit i annonsen att ca 20 jaktpatroner medföljer eller vad de nu exakt stog )

kom igen nu va :blink: har man så mkt fritid så kan man väl börja virka eller något. jag är väl inte den enda på jorden som skickar med några färdigladdade skott? <_<

Publicerat
påtänka vapenlängare

???? framtida vapendragare ????? <_<

Publicerat
  • Författare

påtända vapenlangare skulle de vara <_< skyller på att jag är trött o trög :blink: