Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Nu var det dags, röntgen.. (resultatet har kommit!)

Featured Replies

Publicerat

Ursh nu är det bara 2 timmar kvar tills min wachtel ska röntgas, jag är fullständigt livrädd för att det ska vara sämre än B, men med min otroligt stora otur så är det D eller E.. :/

Ska även ta med syrrans golden samtidigt, ohh bara hoppas våra hundar har A. Räcker med att vi fick tabort förra hunden pga E höfter :D

Återkommer med resultat om några timmar, håll tummarna!

Publicerat

Lycka till!

Återkommer med resultat om några timmar, håll tummarna!

Fast det tar väl ändå ett par veckor innan resultatet kommer? :P

Publicerat

Håller tummarna för att den lille är ok och förhoppningsvis driver fram en fet galt åt dig i framtiden.

Sen får den gärna driva fram lite vilt till mig med :P

Publicerat
  • Författare

Sådärja nu är man hemma igen, hade med mig båda hundarna och det gick ganska bra, det var ju endast 29c ute idag :P

Det blev hd/ad röntgen, vacination och kloklippning på båda.

Det riktiga resultatet tar ju någon vecka som vicks sa, men veterinären har ju iaf lite koll. Han sa att det inte blir något problem att jaga med honom, han tyckte det var A eller B han garanterade iallafall att det inte var några katastrofhöfter.

Känns iaf lite bättre. :blush:

Förhoppningsvis får man ett A eller B om någon vecka, känns som att den värsta oron är över nu iallafall :)

Publicerat
Sådärja nu är man hemma igen, hade med mig båda hundarna och det gick ganska bra, det var ju endast 29c ute idag :P

Det blev hd/ad röntgen, vacination och kloklippning på båda.

Det riktiga resultatet tar ju någon vecka som vicks sa, men veterinären har ju iaf lite koll. Han sa att det inte blir något problem att jaga med honom, han tyckte det var A eller B han garanterade iallafall att det inte var några katastrofhöfter.

Känns iaf lite bättre. :blush:

Förhoppningsvis får man ett A eller B om någon vecka, känns som att den värsta oron är över nu iallafall :)

Nice!

Då kanske du kan sova lite istället för att tanka plan och vaka gris hela nätterna :D

Publicerat
  • Författare
Nice!

Då kanske du kan sova lite istället för att tanka plan och vaka gris hela nätterna :blush:

Ja jag hoppas på det :) Dock dåligt med grisvak, blir nog lite försök efter rävvalpar i veckan :P

Publicerat
Ja jag hoppas på det :) Dock dåligt med grisvak, blir nog lite försök efter rävvalpar i veckan :P

Dem behöver hjälp med måsarna :blush: ska ut imorn igen och lufta lite :D

Publicerat
  • Författare
Dem behöver hjälp med måsarna :lol: ska ut imorn igen och lufta lite :D

Bahh jag slösar inte tid på fågel, det finns dom som tycker det är roligt att jaga fågel, jag lämnar det till dom ^_^ men ge fan i mina rävar och grävlingar :P

sådärja nu är det slut på offtopic :P

Oj vad min hund är trött sen han vart sövd förut, han är helt skum. Det var fjärde gången han blev sövd idag, dom andra gångerna har det bara tagit ca 20min så har han varit lika sprallig som vanligt. Idag därimot är han helt slut, när jag var hos svågern stod vi och tittade på när min hund stod med benen helt skumt, huvudet började sakta sjunka. Han stod och sov... han vaknade när han slog munnen i backen haha ^^ nu är det 6h sedan han blev väckt med spruta och han har sovit ända sedan dess.

well får hoppas han piggnar till inför långpromenaden inatt.

Publicerat
Bahh jag slösar inte tid på fågel, det finns dom som tycker det är roligt att jaga fågel, jag lämnar det till dom :P men ge fan i mina rävar och grävlingar :DDet som är så skoj ^_^

sådärja nu är det slut på offtopic :P

Oj vad min hund är trött sen han vart sövd förut, han är helt skum. Det var fjärde gången han blev sövd idag, dom andra gångerna har det bara tagit ca 20min så har han varit lika sprallig som vanligt. Idag därimot är han helt slut, när jag var hos svågern stod vi och tittade på när min hund stod med benen helt skumt, huvudet började sakta sjunka. Han stod och sov... han vaknade när han slog munnen i backen haha ^^ nu är det 6h sedan han blev väckt med spruta och han har sovit ända sedan dess.

well får hoppas han piggnar till inför långpromenaden inatt.

Hur många gånger blev han sövd idag? Inte undra på att han är trötter :P:P:lol:

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

WOOOOOOOOOOO HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO LYCKAN ÄR ENORM!!!

Idag kom det efterlängtade pappret från SKK.

HD A

Armbågar UA!

Fyfan så lycklig jag är nu, jag har verkligen oroat mig enormt över resultatet ända sedan jag var och hämtade hunden. Inte så konstigt när förra hunden fick somna in pga HD E.

Nu ska han allt få ett grisöra ;)

Publicerat

Så skönt,

för er alla, njut av sommaren och samspelet med hunden nu...

/Christian

Publicerat

Grattis, gud så skönt! B)

Veterinären sa likadant åt mig efter röntgen, "den här hunden kommer då aldrig ha problem med sina höfter, så mycket kan jag säga". Och likafullt stod det C på SKK:s bedömning. Så det var roligt att det går bättre för någon annan! B)

Publicerat
Grattis, gud så skönt! ;)

Veterinären sa likadant åt mig efter röntgen, "den här hunden kommer då aldrig ha problem med sina höfter, så mycket kan jag säga". Och likafullt stod det C på SKK:s bedömning. Så det var roligt att det går bättre för någon annan! B)

Men bara för att dom har C betyder det inte att hunden får problem. Min schäfer har C och när jag ringde upp till vetrinären som läst av plåtarna tyckte han att det var bara att ta bort hunden, eller skaffa en ny (skulle används som tjänstehund) för han skulle inte palla jobbet. Har inte märkt nått och han har varit i tjänst i snart 2 år. Bara att hålla igång hunden så den är väl musklad och "lätt".

Tappade mitt förtroende till vet då!

Mvh

Publicerat
Men bara för att dom har C betyder det inte att hunden får problem. Min schäfer har C och när jag ringde upp till vetrinären som läst av plåtarna tyckte han att det var bara att ta bort hunden, eller skaffa en ny (skulle används som tjänstehund) för han skulle inte palla jobbet. Har inte märkt nått och han har varit i tjänst i snart 2 år. Bara att hålla igång hunden så den är väl musklad och "lätt".

Tappade mitt förtroende till vet då!

Mvh

Jag vet. Blev förtvivlad först men insåg att C inte behöver orsaka problem. Han har inga tillägg som pålagringar eller så, hade varit mer orolig då. För det är en stor och tung vorsteh jag har.

Vilken inkompetent veterinär du råkade ut för som sa så. B)

Men roligt att höra att det går bra för honom i tjänst, så härligt när brukshundarna får arbeta med sitt rätta element! ;)

Publicerat
WOOOOOOOOOOO HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO LYCKAN ÄR ENORM!!!

Idag kom det efterlängtade pappret från SKK.

HD A

Armbågar UA!

Fyfan så lycklig jag är nu, jag har verkligen oroat mig enormt över resultatet ända sedan jag var och hämtade hunden. Inte så konstigt när förra hunden fick somna in pga HD E.

Nu ska han allt få ett grisöra :lol:

Grattis!

Jag går själv och drar på att åka och röntga min laika. Skyller på att jag glömmer att boka tid B)