Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Redfield

Featured Replies

Publicerat

Jag såg en annons i Svensk Jakt om ett sikte som verkade intressant; Redfield.

Det var i min prisklass och inget "kinajunk" (?) vad jag kunde se. Tittade på deras hemsida och där är priserna ännu lägre än i gyttorpkatalogen. Dessutom verkar det bara finnas med 4-plexriktmedel och det jag gillade var deras "egna" Accu-Range.

Vet någon något mer om dessa sikten. Har läst i en annan tråd att Mr Mauser/Micke var helnöjd med sitt lågförstorande sikte och det låter ju lovande.

Är det värt att leta på någon bra sida för att direktimportera det eller är det bättre att köpa via någon återförsäljare i Sverige med hänsyn till garantier. Är det någon som är märkesagent så kan de ju kanske vara kinkiga då det gäller egenimport...? Det är trots allt rejält lägre i pris "over there" men har ej kikat hur de ligger i pris på "eu-sidor" där man slipper skatta extra.

Enklast är så klart att fråga Gyttorp men jag frågar här just nu trots allt. Vill höra om fler har erfarenhet av siktet och det riktmedlet. Riktmedel är annars en fråga väl värt en tråd för sig självt...

Publicerat

Innehållet skall motsvara en VX1-ish nivå,

det är inget fel med det och är således bättre än all kinaoptik i världen.

Om man inte har överdriva förväntningar på motljus/mörker egenskaper så tror jag att man kan bli mer än nöjd.

Accu-range riktmedelet har en lång historik, om det passar dig o ditt skytte får du fundera på själv, för egen del tror jag att det säljs enkom på grund av de minnen namnet väcker till liv hos en del amerikaner.

Ett plex riktmedel kommer man långt med.

/Christian

Publicerat

Jag har haft två stycken Redfield Revolution Accu-Range RM (En 2-7x33mm har jag valt att behålla på min drevbössa) och jag är riktigt nöjd... Visst, det är ingen Zeiss man får för 1500-2000:-, men helt klart en glugg som kan mäta sig med en Leupold VX-II. Redfield Revolution känns som en jäkligt robust glugg med klart mkt bättre optik än vad priset skvallrar om :P Justerrattarna är kopior av dom som jag har på min Leupold VX-3, men tyvärr känns justeringen väldigt "sladdrig" och inte alls så distinkta i lägena som hos Leupolden. (Det drar ner betyget!!!) Men förövrigt tycker jag att det är ett litet "fynd" om man nu inte vill lägga ut så mycket pengar på en glugg till älgbössan!

Alla Redfield Revolution gluggar har dessutom ju livstids "Leupold-garanti", så den delen behöver man ju inte fundera över! (Vilket ju kan vara ett av problemen om man köper en "Kina-glugg" på nätet)

Publicerat
  • Författare

Roligt att de är bra kvalité för pengarna! :wub:

Mindre roligt är att jag troligen inte kan ha det siktet på min bössa för okuläret är för stort! :D Jäkla skitbössa (i dubbel bemärkelse :) ) som har ett montage som gör att jag måste ha en yttre okulärdiameter under 40 mm. Det är möjligt att det skulle passa men det är på håret att det går idag och det är 39 mm det jag har idag så det är lite dumt att chansa. Man får väl ta sig till en butik och prova helt enkelt...

OT:

Eller är det någon som har ett bra billigt sådant "till övers" för en billig peng? <_<-_-

• 1 month later...
Publicerat
Roligt att de är bra kvalité för pengarna! ;)

Mindre roligt är att jag troligen inte kan ha det siktet på min bössa för okuläret är för stort! :( Jäkla skitbössa (i dubbel bemärkelse :D ) som har ett montage som gör att jag måste ha en yttre okulärdiameter under 40 mm. Det är möjligt att det skulle passa men det är på håret att det går idag och det är 39 mm det jag har idag så det är lite dumt att chansa. Man får väl ta sig till en butik och prova helt enkelt...

OT:

Eller är det någon som har ett bra billigt sådant "till övers" för en billig peng? ^_^:lol:

Blev det något redfield ? lite sugen på ett sånt sj :D