Publicerat Juni 28, 201015 yr Hej! Då var första bössan uthämtad och provskjuten, men jag har dock ett bekymmer med den. Laddar jag med 4 skott går det att mata in de 3 första utan problem, men det fjärde hoppar upp över slutstycket och fastnat ( bifogar en bild ). Samma sak händer om jag bara har en patron i magasinet, det är alltså bara den sista patronen detta händer med. Man hör ju ibland att folk har problem med att slutstycket glider över patronen, men detta är ju tvärt om. Vapnet i fråga är en Winchester model 70 westerner 30-06. Skulle vara bra att veta om detta är något enkelt fel man kan åtgärda själv, eller om jag ska gå till smeden med den. I övrigt fungerar bössan bra. Mvh Rasmus Gustafsson
Publicerat Juni 28, 201015 yr Lite svårt råda utan att ha sett det men prova sträcka ut magasinfjädern. Lossa den och dra ut den lite grann, lite åt gången. Du märker snabbt om det är det som spökar. Funkar inte det då bör du ta den till nån som får se hur den beter sig.
Publicerat Juni 28, 201015 yr Författare Har nu prövat att sträcka magasinfjädern, dock utan resultat
Publicerat Juni 28, 201015 yr Ok. Kolla hur läpparna på maggboxen ser ut. Dom kan vara för raka. Som sagt lite svårt hjälpa utan att se det. Vart bor du?
Publicerat Juni 29, 201015 yr Jag kanske missuppfattade här men var det inte en ny bössa? I vilket fall så tycker jag att du borde lämna tillbaka den och låta säljaren åtgärda felet.