Publicerat Juni 28, 201015 yr Har en miroku Hagelbock som klickat på den undre pipan och i dag tog jag tag i saken och skulle se om det var en uppsmörjning som behövdes men icke det utan då jag får i sär bössan trillar en del ut ... Nu verkar det så att delen som ska slå mot slagstiftet gått av Och en fundering finns ju om det kan gå svetsa ? eller byta ut delen ? Har ju dålig koll på vapen och laga själv någon som kan detta eller vet någon som är duktig på vapen ? Har aldrig plockat isär den i delar... Ser ju inte svårt ut alls få i sär men får man i hop den rätt igen ? Vet ej om det finns någon vapensmed i luleå eller boden ? Eller någon som är duktig på fixa vapen ?
Publicerat Juni 28, 201015 yr Ta den till en vapensmed så får han gå igenom bössan samt byta den trasiga delen. Vissa delar i mekanismen är slitagedelar och måste ibland bytas ut. Jag gjorde en beskrivning förut hur man plockade isär hela mekanismen på en Browning men tog bort den ganska direkt eftersom jag inte ville ha en massa PM's med "-nu har jag plockat isär hela bössan och får nu inte ihop den igen..." Det är dock inga stora pengar vi talar om för att få den fixad.
Publicerat Juni 28, 201015 yr Författare Ta den till en vapensmed så får han gå igenom bössan samt byta den trasiga delen.Vissa delar i mekanismen är slitagedelar och måste ibland bytas ut. Jag gjorde en beskrivning förut hur man plockade isär hela mekanismen på en Browning men tog bort den ganska direkt eftersom jag inte ville ha en massa PM's med "-nu har jag plockat isär hela bössan och får nu inte ihop den igen..." Det är dock inga stora pengar vi talar om för att få den fixad. Ja lutar ju åt att det blir åka till en vapensmed ska bara hitta någon här omkring boden hade jag tänkt... Men vet inte om det finns någon i närheten...
Publicerat Juni 28, 201015 yr Författare Någon som känner till en vapensmed i närheten av boden inom 10 mil eller i norrbotten ?
Publicerat Juni 29, 201015 yr Författare Var i dag till 2 st olika handlare här i stan och dom ena ville jag skulle lämna bössan och sen få kostnadsförslag och den andra ville ta isär och skicka ner delen för att få rätt... Så jag chansade och tog hem den och håller på riva den nu men som vanligt vill det på jävlas denna del som gått sönder sitter med en liten skruv och den har ju så klart gått av så halva är kvar och delen sitter med kvar Borra ur eller kanske lyckas med såga ett skruvspår på baksidan är nog vad som gäller :S
Publicerat Juni 29, 201015 yr Tja!! Åk till fritid å vilmarks i Piteå dom har nån som kan fixa detta, men det är ju semestertider så hoppas att det löser sig.
Publicerat Juni 29, 201015 yr Författare Tja!!Åk till fritid å vilmarks i Piteå dom har nån som kan fixa detta, men det är ju semestertider så hoppas att det löser sig. Jo jag har tänkt åka dit.... Ska ringa en som jag hittat på nätet som lagerfördedelar först och eventuellt så kommer jag passera piteå någon dag i jobbet så då kan man svänga om hos fritid och vildmarks liv och kolla vad som säger
Publicerat Juni 30, 201015 yr Jo jag har tänkt åka dit.... Ska ringa en som jag hittat på nätet som lagerfördedelar först och eventuellt så kommer jag passera piteå någon dag i jobbet så då kan man svänga om hos fritid och vildmarks liv och kolla vad som säger De brukar ha slagstift i Piteå också. Ring och kolla först bara, det är ju enklast. Annars tar du med påken när du åker förbi där, det tar ju inte länge att byta om de har hemma till din modell.
Publicerat Juni 30, 201015 yr Författare De brukar ha slagstift i Piteå också. Ring och kolla först bara, det är ju enklast. Annars tar du med påken när du åker förbi där, det tar ju inte länge att byta om de har hemma till din modell. Det är inte slagstiftet som gått sönder utan saken som slår på slagstiftet :S
Publicerat Juni 30, 201015 yr Å sen när du fixat detta så kommer du till Sunderbyn och testar sporting.
Publicerat Juli 5, 201015 yr Författare Kommer precis hem från jobbet och i brevlådan ligger delarna till hagelbössan en ny hane Överlycklig så nu ska den sättas i hop Roberts vapenverkstad hade hanen hemma
Publicerat Juli 30, 201015 yr Författare Hade ju lite problem då delarna kommit visade sig en fjäder med var av och fick beställa den men nu efter filande så delen passade och ny fjäder sattes bössan i hop och provsköts i veckan och allt funkade kanon utom då man torr klickar vill bara ena pipan fungera men inte vid provning med skott då funkar den klockrent... kanske lite nötning av delarna gör susen
Publicerat Juli 30, 201015 yr Dunka till med handen bak på kolven så går det nog att klicka andra pipan åxå, den är ju rekylopererad.
Publicerat Juli 30, 201015 yr Författare Dunka till med handen bak på kolven så går det nog att klicka andra pipan åxå, den är ju rekylopererad. Jo det är provat å då funkar det
Publicerat Augusti 24, 201015 yr Hade ju lite problem då delarna kommit visade sig en fjäder med var av och fick beställa den men nu efter filande så delen passade och ny fjäder sattes bössan i hop och provsköts i veckan och allt funkade kanon utom då man torr klickar vill bara ena pipan fungera men inte vid provning med skott då funkar den klockrent... kanske lite nötning av delarna gör susen Härligt! Kom ihåg klickpatroner när du torravfyrar så det inte händer igen.