Publicerat Juni 29, 201015 yr Hejsan. Jag har fullt med duvor på min grisåtel, och dom mumsar i sig av grismaten. Hur ska jag bäst skrämma bort desa objudna gäster utan att störa grisarna? Funkar en plastuv tro?? Mvh//Matte.
Publicerat Juni 29, 201015 yr När dom blir lovliga kanske det kan funka att skjuta en och hänga upp den i ett träd i närheten. Det brukar funka mot kråkfågel i hönsgårdar iallafall. På åkrarna där jag jagar kråka så skyggar inte duvorna för uven.
Publicerat Juni 29, 201015 yr Författare Det är ett tag kvar tills dom är lovliga, men då får jag väll ta och nypa ett par och hänga upp dessa för sk. "allmän beskådan och varnagel". Man får göra som i vilda västern och ta o tjära och fjädra dom. Fjädrar har dom ju redan och tjäran står ju på åteln. Åberopa skyddsjakt kanske.
Publicerat Juni 29, 201015 yr Så länge duvjävlarna nöjde sig med att äta upp det på marken så kan jag väl stå ut med det. Men hos mig sitter de och plockar direkt i automaten.
Publicerat Juni 29, 201015 yr Författare Ja ska. Men jag är lat också. Jag med. Fast jag ska jag också.