Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vapenställ till bilen

Featured Replies

Publicerat

Vad tror ni om detta:

http://www.blocket.se/dalarna/Vapenstall__...tm?ca=9&w=3

Har funderat länge på att skaffa någon form av vapenställ i bilen. Speciellt ett "problem" tex. under älgjaktsveckan när man packar puffran i och ur bilen flera gånger per dag.

Med denna får man ju hela baksätet fritt för ryggsäckar och andra prylar + att bössan hänger luftigt om den är blöt. Borde funka. ^_^

/Må

Publicerat
Vad tror ni om detta:

http://www.blocket.se/dalarna/Vapenstall__...tm?ca=9&w=3

Har funderat länge på att skaffa någon form av vapenställ i bilen. Speciellt ett "problem" tex. under älgjaktsveckan när man packar puffran i och ur bilen flera gånger per dag.

Med denna får man ju hela baksätet fritt för ryggsäckar och andra prylar + att bössan hänger luftigt om den är blöt. Borde funka. :)

/Må

Ja dom där är toppen satt i de flesta pickisar.... när man bodde i södern i USA ^_^

Hängde allt som ofta allt från M16 till studsare av olika slag i bakrutan ..Det är ju bra... för då ser man ju om studsarn är med på ett överskådligt sätt :)

Publicerat
  • Författare
Ja dom där är toppen satt i de flesta pickisar.... när man bodde i södern i USA ^_^

Hängde allt som ofta allt från M16 till studsare av olika slag i bakrutan ..Det är ju bra... för då ser man ju om studsarn är med på ett överskådligt sätt :)

Då borde det även funka i Söder- Västmanland... :):D

/Må

Publicerat

Har gjort flertal liknande bösshållare till de bilar jag haft.

Böj till en grov ståltråd och lite eltejp för o skydda vapnet mot repor funkar såväl som att sticka in till nämsta järnhandel o köpa ett par lämpliga krokar o fästa i lastgallret.

Haft krokar på båda sidor lastgallret i de jeepar jag haft.

Den jag har nu så blev det en smal hylla högst upp där bössan passar perfekt ovanför hundburen.

Publicerat
Då borde det även funka i Söder- Västmanland... ^_^:)

/Må

Ja det funkar nog i alla hillbilly orter :):D

Publicerat

Har sett nån modell som man klämmer upp bössan i taket. Då skyltar man ju mindre med vapnet med.

Publicerat

Vet inte om jag är ute och cyklar nu men vapen skall väll ändå ligga dolt i bilar? Jag gillar micke thams ide, han har ju ett liggande vapenskåp i bilen ^_^

Publicerat
  • Författare
Vet inte om jag är ute och cyklar nu men vapen skall väll ändå ligga dolt i bilar? Jag gillar micke thams ide, han har ju ett liggande vapenskåp i bilen :wub:

Givetvis sitter jag i och kör eller sitter några meter utanför och fikar... <_< Alltså transport mellan pass andra ställen ( i skogen) under jaktdagarna.

/Må

Publicerat

Vet inte vad som gäller nu ifos men för en 20 år sen så gick jag i karnevalståget i byn med hagelbössan bruten under armen och patronbälte smockat med ammo.

Va nog en 6-7000 pers längs vägen..

Kollade med lokale farbro blå om det va ok att vandra gata up o gata ner med byssen och hund i koppel.

Inga problem för du har väl licens på vapnet sa konstapeln..

O de hade jag ju.

Finns det lagar på att vi ska smussla o gömma vapnen när vi bär det eller är i direkt anslutning til bössan?

Att de ska vara undanstoppade och vitala delar borta om vi ev lämnar bilen vet jag men har för mig att inte ens det räcker man åker dit iallafall om någon snor pangen.

Publicerat
Vet inte vad som gäller nu ifos men för en 20 år sen så gick jag i karnevalståget i byn med hagelbössan bruten under armen och patronbälte smockat med ammo.

Va nog en 6-7000 pers längs vägen..

Kollade med lokale farbro blå om det va ok att vandra gata up o gata ner med byssen och hund i koppel.

Inga problem för du har väl licens på vapnet sa konstapeln..

O de hade jag ju.

Finns det lagar på att vi ska smussla o gömma vapnen när vi bär det eller är i direkt anslutning til bössan?

Att de ska vara undanstoppade och vitala delar borta om vi ev lämnar bilen vet jag men har för mig att inte ens det räcker man åker dit iallafall om någon snor pangen.

Stocken69 har riktigt smart vapenställ i sin bil men det var inte ok enligt länsman i alla fall.

Hans vapenställ sitter mellan sätena i baksätet och är således synbart från utsidan...

Publicerat

jag tänkte att man kanske kunde ha ett ställ av den gamla typen med lås i varbygeln om man ändå är ute och åker. har själv tänkt sätta ett sånt för att slippa känna osäkerheten om man måste gå och skita eller nåt på en mack eller dyl på väg till jakt. ett låsbart ställ beggat för en hundring och slutstycket i fickan känns bättre än en lös bössa i låst bil.

bara en egen idé jag haft.

Kalle

Publicerat

de vapenstället som finns på racerback.se är inte så fasligt dyrt.

Publicerat
  • Författare
de vapenstället som finns på racerback.se är inte så fasligt dyrt.

Verkar vara identiskt med min länk i början av tråden. Samma pris oxå..

/Må

Publicerat
jag tänkte att man kanske kunde ha ett ställ av den gamla typen med lås i varbygeln om man ändå är ute och åker. har själv tänkt sätta ett sånt för att slippa känna osäkerheten om man måste gå och skita eller nåt på en mack eller dyl på väg till jakt. ett låsbart ställ beggat för en hundring och slutstycket i fickan känns bättre än en lös bössa i låst bil.

bara en egen idé jag haft.

Kalle

Jag hade nåt liknande i min Pajero jag hade förut. Funkade skitbra!.