Publicerat Juni 30, 201016 yr Upptäckte ett litet hål i mitten på främre kammaren på min V-mac3 ljuddämpare. Den är ju knappt året så garantin borde ju gälla ännu men lite trist känns det i allafall. Den har nästan bara använts på min PPC men några skott med 6,5-06 har det blivit och jag tror att det kan vara det som knäckt den men nog borde en ljuddämpare hålla för mer än 200-300 skott eller?
Publicerat Juni 30, 201016 yr va trist! och vad jag vet, JA dom ska hålla bra mkt mer, sätt en av marknadens billigaste dämpare som har klarat 100 tals skott, om inte dom mest extrema exemplaren några 1000 skott, och då var de ingen 22:a heller som skjutits med! utan 7mm rem mag och liknande. (lägger till lite i en ändring här ) att dom dämparna är inte knäckta på något sätt ännu utan funkar fin fint! så garantijobb låter de där som! hoppas de löser sig för dig, dämpare är nog det bästa vapentillbehöret man kan ha, efter siktet då såklart
Publicerat Juni 30, 201016 yr Att man bränner bafflarna efter några tusen skott på aluminium dämpare är inte konstigt men hål på yttre manteln låter väldigt skumt, gissar att det är något material fel borde helt klar vara en garanti sak
Publicerat Juli 1, 201016 yr Författare Ska ta en bild men det ser ut som ett litet avlångt stickhål som att någonting flugit ut genom sidan. Kameran kan avslöja vad som hänt när man förstorar upp bilden. Kan mycket väl vara en spricka som gjort hålet också men jag har inte upptäckt det förrän nu. Tror att det beror på någon materialutmattning av något slag.
Publicerat Juli 28, 201016 yr Det där hade jag lämnat tillbaks, antar att du inte skjutit x-tusen skott med dämpet?
Publicerat Juli 28, 201016 yr Författare Nej den har inte gått mycket kanske 500 med PPC men det måste dom tåla. Har jag skjutit 20-50 skott med 6,5-06 är det bra. Det måste vara garantiärende. Ser man noga så ser man att sprickan har börjat fortsätta åt sidan. Jag har redan varit i kontakt med återförsäljaren som lät mycket förvånad men ändå tillmötesgående. Tror inte att det ska vara något problem mera än att jag behövt den rätt omgående.