Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

värdering Carl-Gustaf 2000 mk-II.

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Jag går i tankar om att sälja min Carl-Gustaf 2000 och köpa en Sauer 202 istället, men är väldigt kluven vad gäller vilket pris man kan begära på bössan. Har kollat runt lite på internet och sett att de i fint skick ligger omkring 8-9 tusen men samtidigt också mycket högre priser i vissa fall.

Info:

Modell: Carl-Gustaf 2000 MK-II (den senare modellen)

Kaliber: 6.5x55

Skicket är mycket fint, i princip inga synbara repor men givetvis så finns det några små att se om man vänder upp den mot en lampa och granskar väldigt noga. Den har aldrig krånglat och jag har skjutit cirka 100 skott med den och ägaren innan mig runt det antalet likaså. Precisionen är väldigt bra!

Den har ställbar kolvkam, fasettslipat slutstycke, 5 och 3-skottsmagasin.

Vore väldigt tacksam om någon vapenkännare här på forumet kunde hjälpa mig att få lite riktlinjer för var bössan ligger i värde. Kommer inte på mer info om geväret men behövs det för att ni ska kunna hjälpa mig så fråga så ska jag ta reda på det!

Trevlig sommar!

Olle

Publicerat

jag har haft en sådan fick 7500 för den.

Publicerat

Såg en för nån månad sen på blocket för 10 000:- Då ingick det en Swarowski 3-12x50!!!! Bössan skulle vara i det närmaste nyskick, måste va ett klipp!!

Publicerat

Jag köpte min med ett leupold 3-9x50 för 10.000 för ca 10 år sedan och sålde den förra året för 10.500 -_-

Min var en Lyx om det nu har så stor betydelse.

//

Publicerat

Jag har sett flera begagnade, allt från 6000 upp till 14.500, den dyraste var en .300 Win. mag. som såg ny ut i princip.

För några år sedan var såväl nya som begagnade studsare i 6,5X55 nästan osäljbara. Sedan vände det ju och nu säljs dom igen.

Någonstans 7-9000 kr. Kanske mer om du hittar en CG entusiast. Men under 7000 tycker jag inte du ska gå.

Kolla även runt inbytespriserna hos olika handlare. Vissa betalar bra för begagnade vapen om man köper nytt av dom. Speciellt en relativt dyr bössa som Sauer 202.

10.000 för en CG2000 med Swarovski? Kan nog anses som ett vapenklipp.

Men jag skulle vilja säga att det var en Swarovski 3-12X50 för tiotusen. I priset ingick en CG2000 i nyskick ;)

mvh Danne